Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas

Izglītības ziņas

08-04-2015

Muzikālā audzināšana pirmsskolas izglītības iestādēs – dalāmies pieredzē


Š.g. 27.martā delegācija no Latvijas, kuru pārstāvēja Daugavpils pilsētas speciālo pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājas I.Andrijauskiene, N.Ļahoviča, V.Larionova un J.Jankovska, kā arī 12.pirmsskolas izglītības iestādes mūzikas skolotāja I.Kožokara, piedalījās starptautiskajā konferencē „Muzikālā audzināšana skolā „Šaltinėlis“. Mūsdienīga ritma izjūta „modern” stilā”. Konference tika organizēta Lietuvā, pilsētā Ignalina. Konferences organizatori iepazīstināja dalībniekus ar Lietuvas izglītības iestādes „Šaltinėlis” pedagogu darba pieredzi, prezentēja bērnu muzikālo rotaļu autorkrājumus un piedāvāja teatralizētu folkloras priekšnesumu „Pūces kāzas”. Konferences dalībniekiem bija iespēja piedalīties praktiskajās aktivitātēs.

             Konferences otrā daļa tika veltīta pieredzes apmaiņai starp Latviju un Lietuvu bērnu muzikālajā audzināšanā. Daugavpils pilsētas 4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja J.Jankovska savā uzstāšanās „Muzikālās audzināšanas un vērtīborientācijas veicināšana caur tradīcijām pirmsskolā” uzsvēra tautas tradīciju lomu bērna vērtīborientācijas veicināšanā, demonstrējot folkloras izmantošanas iespējas bērnu aktivitātēs. Pirmsskolai ir noteicošā loma bērnu iepazīstināšanā ar Latvijas kultūru un tautas tradīcijām un to saglabāšanā. Demonstrējot praktiskos materiālus, konferences dalībnieki vēlreiz pārliecinājās par Baltijas valstu folkloras kopīgajām intonācijām, kas izpaužas mūzikā, pentatonikā, deju kustībās, ritmā un tradīcijās.

          Daugavpils pilsētas 9.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja I.Andrijauskiene dalījās ar pieredzi „Muzikālā atbalsta izmantošana starptautiskajos projektos”. Klātesošie tika iepazīstināti ar Eiropas Savienības finansēto mūžizglītības programmas COMENIUS apakšprogrammas skolu daudzpusējās partnerības skolu projekta „From tiny acorns giant oak trees grow” sasniegtajiem rezultātiem. Viens no projekta uzdevumiem ir iepazīties ar partnervalstu kultūrām, valodām un tradīcijām. I.Andrijauskiene dalījās pieredzē par projekta īstenošanu un mūzikas izmantošanu mērķa sasniegšanai. Projekta sasniegtie rezultāti atspoguļo projekta dalībnieku viedokli, kas nav Eiropas Komisijas un Valsts izglītības attīstības aģentūras oficiālais viedoklis. Neapšaubāmi, ka mūzika ir saskarsmes sastāvdaļa, kas palīdz atrast kopējo valodu un vienlaicīgi demonstrē tautu, kultūru un tradīciju daudzveidību.

        Daugavpils pilsētas 15.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas N.Ļahovičas ziņojuma tēma tika veltīta mūzikas saiknei ar runu un mūzikas izmantošanas iespējām korekcijas darba sistēmā. Kopš 1997. gada pirmsskolas izglītības iestāde savā darbā ar bērniem ar valodas un runas traucējumiem aktīvi un plaši izmanto mūzikas terapiju pēc čehu pedagogu Matejovas un Mašuras metodikas. Pēc šīs metodikas mūzika tiek izmantota ne tikai mūzikas, mūzikas terapijas un logoritmiskajās nodarbībās  (t. s. mūzikas terapijas bloks), bet arī citās –  „nemuzikālās” – nodarbībās, dažādos režīma brīžos un teatralizētajā darbībā. Vadītāja N.Ļahoviča uzsvēra mūzikas lomu valodas un runas veidošanā, izklāstīja katras mūzikas terapijas bloka nodarbības struktūru, akcentējot nodarbību īpatnības logopēdiskās grupas apstākļos.

        Daugavpils pilsētas 2.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja V.Larionova prezentēja darba pieredzi par tēmu „Logopēda un mūzikas skolotāja sadarbība pirmsskolā".

Mūzikas skolotāja un logopēda sadarbībā pastāv savstarpēji noteikti paņēmieni, kas veicina katra iesaistītā profesionāļa atbildību, izaugsmes iespējas, risinot problēmas veselumā un īstenojot kopīgi izvirzītus mērķus. Kopīgi plānojot darbību, veidojot labas partnerattiecības un holistisku bērna labklājības uztveri, iespējams sniegt viņam kvalitatīvus, konsultatīvi atbalstošus pakalpojumus, kas perspektīvā uzlabo mācību kvalitāti un iekļaušanos sabiedrībā. Tādējādi katrs iesaistītais speciālists var profesionālis paveikt vairāk, nekā tas tradicionāli tiek uzskatīts par nepieciešamu, un sniegt lielāku ieguldījumu problēmas risināšanā.

 

Informāciju sagatavoja

Daugavpils pilsētas

4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes

vadītāja J.Jankovska,

65421352,

2.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes

vadītāja V.Larionova,

65424214,

15.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes

vadītāja N.Ļahoviča,

65456296,

9.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes

vadītāja I.Andrijauskiene,

65426481




Atpakaļ