Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas

Izglītības ziņas

16-02-2015

Ceļojums uz matemātiķu kosmisko skolu


Elementāru matemātisko priekšstatu veidošanai ir liela loma pirmsskolēna dzīvē, jo šajās nodarbībās tiek veidots pamats veiksmīgai skolas mācību programmas apguvei. Mūsu īpašajiem bērniem ar valodas un runas attīstības traucējumiem tā ir vēl viena iespēja iemācīties pareizi runāt un formulēt savas domas.

Š.g. 12.februārī grupā „Saulīte” (grupa bērniem ar stostīšanos) skolotāja Aurika Rodina vadīja atklāto nodarbību „Ceļojums uz matemātiķu kosmisko skolu”, lai  dalītos ar kolēģiem pieredzē dažādu metožu un paņēmienu izmantošanā matemātisko priekšstatu veidošanā. Tā bija integrēta nodarbība (matemātikas nodarbībā bija veiksmīgi integrēti iepazīstināšanas ar apkārtni, valodas attīstības, produktīvās darbības elementi), kuras laikā tika aktivizēta redzes, dzirdes, taktilā un kinestētiskā uztvere.

Skolotāja lielu vērību pievērsa stostīšanās specifikai (elpošanas vingrinājumi), kā arī individuālajai pieejai.

Gandarījumu sagādāja tas, ka šīs grupas bērni zina ģeometriskās figūras un  labi orientējas plaknē, sastādot skaitļu rindu un nosaucot skaitļa „kaimiņus”. Pirmsskolēni aizrautīgi un radoši pārvērta taisnu līniju no krāsainas stieples lauztā un liektā, parādīja plašas apkārtējās pasaules zināšanas un iztēli, atbildot uz jautājumiem: „Kam līdzīgs?”  Tāpat pirmsskolēniem bija iespēja parādīt savu fantāziju un radošās spējas, „būvējot” raķetes lidojumam kosmosā.

Visi šie uzdevumi bija apvienoti vienotā sižeta līnijā – bērni bija jaunie kosmonauti-matemātiķi un ceļoja kosmosā no vienas planētas uz citu. Planētas bija nevis parastas, bet gan matemātiskas, piemēram, „Čislurij”, „Geometrium” un citas.

Nodarbība bija ļoti interesanta. Kolēģi īpaši atzīmēja uzdevumus, kuros pirmsskolēni patstāvīgi veidoja uzdevumus, izmantojot puzles. Tāpat saistoša likās veselā dalīšana daļās: sākumā daļās tika sadalīts mandarīns, bet pēc tam arī ģeometriskās figūras. Nodarbības beigās pirmsskolēni un pirmsskolas skolotāji labprāt analizēja apgūto un redzēto intervijas formā vietējai avīzei „Govorunčik”.

 

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils pilsētas

15.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes

pirmsskolas skolotāja

Jeļena Nedokosa




Atpakaļ