Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas

Izglītības ziņas

16-10-2014

Man patīk būt bērnu vidū…


Daugavpils pilsētas 27.pirmsskolas izglītības iestādes pirmsskolas skolotāja Oksana Masāne šogad 7.oktobrī kļuva par konkursa „Swedbank jaunais Daugavpils skolotājs 2014” finālisti un „Swedbank” dāvanu kartes 150 eiro apmērā laimīgo ieguvēju. Bet pirms tam…

Oksanas dzimtā pilsēta ir Daugavpils, te pagājusi viņas bērnība, te pabeigta 13.vidusskola. Vēl tad, kad mazā Oksana apmeklēja bērnudārzu, viņa vecākiem teica: „Kad izaugšu liela – būšu audzinātāja”. Laikam jau pat nejautājot par īpašībām, kas viņai piemīt, top skaidrs – sava vārda turēšana un mērķtiecība ir piemēroti apzīmējumi šīs jaunās skolotājas raksturošanai. Bet, lai pārliecinātos, vai secinājums ir pareizs, tomēr tiek sagaidīti 5 vārdi sevis raksturošanai. Un tie ir: pozitīva, dzīvespriecīga, mērķtiecīga, labsirdīga, taisnīga. Oksana atklāj, ka, gan mācoties skolā, gan studējot Daugavpils Universitātē, viņa sastapusies ar patiešām sirsnīgiem, gudriem un taisnīgiem pedagogiem, kuri mīl savu darbu, tāpēc arī tika izvēlēta šī grūtā, bet tik skaistā profesija. Konkursante atzīmē, ka viņas ģimenē skolotāja profesija vienmēr ir bijusi ļoti lielā cieņā un vecāki pret meitas nākotnes darba izvēli bija pozitīvi noskaņoti. Un tā 2010.gadā Oksana ieguva profesionālā bakalaura grādu izglītībā un pamatizglītības skolotāja kvalifikāciju, bet 2011.gadā pēc veiksmīgas kursu pabeigšanas un visu eksāmenu nokārtošanas – arī sertifikātu, kas deva tiesības strādāt pirmskolas izglītības programmās. Jaunā skolotāja vēlas turpināt izglītoties, tāpēc apmeklē dažādas pedagogu profesionālās pilnveides programmas.

27.bērnudārzā Oksana strādā jau 3 gadus, bet pašlaik viņas audzināmie ir 4 – 5 gadus vecie bērni, kuri ir ļoti zinātkāri un draudzīgi. Protams, vecuma un auguma starpība skolotājai un viņas audzināmajiem nav maza, smejas Oksana, tomēr viņa spējot ar audzēkņiem kopīgu valodu atrast caur rotaļu, spēli, teatralizāciju un vēl – nostājoties vienā līmenī ar viņiem. Oksana ir pilnīgi pārliecināta, ka ieinteresēt mazuļus vislabāk spēj pārsteiguma momenti, jo jebkurā vecumā bērniem (un ne tikai bērniem, protams) patīk brīnumi. Strādājot pirmskolas izglītības iestādē, ir jāspēj būt gan skolotājai, gan audzinātājai, jāprot gan iemācīt, gan samīļot. Padomājusi par to, kas skolotājas darbā šķiet visinteresantākais, Oksana nolemj, ka tā ir iespēja novērot, kā bērns attīstās, izjust gandarījumu par piedalīšanos bērna izaugsmē. Līdzīgi ir ar gandarījumu darbīgajā ikdienā – to sagādā neviltotais bērnu prieks un smaids par paveikto, audzēkņu sasniegumi. 

Saulainajam Oksanas noskaņojumam ēnas rada tas, ka diemžēl ne visi vecāki prot un spēj cienīt skolotāja darba. Protams, jaunā skolotāja arī labi saprot, ka daudzi vecāki ir ļoti aizņemti, ne visi un vienmēr var piedalīties pirmsskolas izglītības iestādes aktivitātēs. Tomēr sniegt bērniem nepieciešamo uzmanību un uzklausīt – vismaz mājās – kas var būt svarīgāks...

Jaunā skolotāja cer, ka pēc 10 gadiem varēs izmantot mūsdienīgas tehnoloģijas, lai padarītu pirmsskolas pedagogu darbu vēl interesantāku, bet audzēkņu dzīvi – aizraujošāku. Oksana sola, ka centīsies soļot līdzi laikam un turēties līdzi tā pārmaiņām.

Arī nopietnā darbā, kāds savā būtībā ir pirmsskolas skolotājas darbs, gadās kuriozi, un visi tie saistīti ar to, ka ne bērni, ne kolēģes nevar atpazīt Oksanu tad, kad viņa ir nogrimējusies un kādu tēlo. Laikam jau tas ir vēl viens viņas talants – maskēties! Oksana uzskata, ka pedagoģiskais kolektīvs atšķiras no citiem ar to, ka tajā visi ir ļoti talantīgi, jo spēj būt gan aktieri, gan scenāristi, gan mākslinieki, gan labi psihologi. Jaunā skolotāja uzskata, ka šī profesija attīsta arī saskarsmes spējas un atbildību par savu darbu.

Laimes sajūtu Oksana bauda tad, kad ir kopā ar savu ģimeni. Patīkamus brīžus viņai sagādā ļoti sievišķīgas un relaksējošas brīvā laika nodarbes – adīšana un šūšana. Oksana savu laiku velta arī pedagoģiskās literatūras lasīšanai, interesanti šķiet arī veidot videofilmas un meklēt internetā jaunas idejas.

Uzzinot, ka viņas darbs kolektīvā tika novērtēts tik atzinīgi, lai pieteiktu viņu dalībai konkursā „Swedbank jaunais Daugavpils skolotājs 2014”, Oksana jutās priecīga, bet vēl lielāku gandarījumu radīja tā augstais novērtējums pilsētas līmenī. Konkursa fināliste atzīst, ka paveiktā darba nozīmīguma un kvalitātes apliecinājums, ko izsaka visa lielā pilsētas pedagogu kolektīva klātbūtnē, ir vienreizēji saviļņojošs brīdis, kas palīdzēs arvien augt savā meistarībā. Visiem kolēģiem Oksana novēl būt vienmēr gataviem iepriecināt bērnus, sniegt viņiem jaunas zināšanas, baudīt bērnu uzticību, kā arī vienmēr atrast saprašanos ar bērnu vecākiem un saņemt vadības cieņu. Bet sev Oksana novēl ko pavisam vienkāršu: strādāt ilgi ilgi – savā bērnudārzā…

 

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes

sabiedrisko attiecību speciāliste

Anita Pleša

t.65407434




Atpakaļ