Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas
Izglītības ziņas
23-10-2012
Konkurss “Swedbank jaunais Daugavpils skolotājs 2012”. Vienmēr būt blakus un atbalstīt
Natālija Kleščonoka, konkursa „SWEDBANK jaunais Daugavpils skolotājs 2012” Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes veicināšanas balvas laureāte, strādā par sociālo pedagoģi Daugavpils 17.vidusskolā no 2011.gada 1.septembra un, pēc kolēģu domām, jau ir pierādījusi savu profesionalitāti un spēju risināt visdažādākos jautājumus ātri un kvalitatīvi.
Natālija ir dzimusi Daugavpilī un mācījusies 12.vidusskolā. Jau kopš bērnības viņas sapnis bija kļūt par pedagoģi, tāpēc studijas Latvijas Universitātē bija apzināta izvēle. Studiju virziena izvēli netīši ietekmējuši Natālijas skolotāji, kuriem viņa vēlējusies līdzināties. Natālijas lēmumu kļūt par sociālo pedagoģi atbalstījusi arī viņas ģimene.
Natālija uzskata, ka viņai raksturīga atbildība, mērķtiecība, labsirdība, čaklums un žēlsirdība. Strādājot par sociālo pedagoģi, Natālijas uzmanības lokā pārsvarā ir bērni vecumā no 7 līdz 16 gadiem. Sociālā pedagoģe par saviem skolēniem saka, ka tie ir ļoti dažādi, nāk no atšķirīgām ģimenēm. Katram bērnam, tieši tāpat kā pieaugušam cilvēkam, ir savs raksturs, un katram ir jāatrod īstā pieeja. Atrast kopīgu valodu ar skolēniem nav vienkārši, bet to izdarīt palīdz sarunas ar bērniem, sadarbība ar klašu audzinātājiem un audzēkņu vecākiem. Skolēniem ir interesanti, ja viņiem ir iespēja piedalīties aizraujošos pasākumos, ja sarunas klases stundās ir par to, kas tieši šobrīd ir aktuāls un nepieciešams. Svarīgi ir arī izvēlēties skolēna vecumam atbilstošu sarunas veidu, lai viņi ieklausītos teiktajā un uztvertu informāciju.
Natālijai nav savas audzināmās klase, bet zināmā mērā viņu var saukt par „skolas audzinātāju”, jo sociālā pedagoga darbs ir palīdzēt bērniem, vecākiem un skolotājiem risināt tās problēmas, kuras rada traucējumus izglītības ieguves procesā un savstarpējās attiecībās. Savā darbā Natālija par interesantāko uzskata iespēju sarunāties ar bērniem, zināt, kas viņus interesē un uztrauc, kas ir svarīgs. Gandarījumu Natālija izjūt tad, kad ir izdevies palīdzēt bērnam, viņa ģimenei, tad, kad ir sasniegts pozitīvs un veiksmīgs rezultāts. Viņa atzīst, ka, strādājot par sociālo pedagoģi, reizēm iznāk just vecāku vienaldzību attiecībā uz to, kas notiek ar bērnu. Natālija saka, ka vienmēr ir gatava operatīvai un neatliekamai rīcībai.
Natālijai ir svarīga viņas ģimene un laimīga viņa jūtas tad, kad ģimenē viss ir kārtībā. Protams, laimes sajūtu rada arī veiksme un panākumi darbā.
Natālija cer, ka pēc desmit gadiem būs mazāk tādu bērnu, kuriem nepieciešama sociālā pedagoga palīdzība krīzes jautājumu risināšanai, bet viņas darbs būs saistīts ar optimistiskiem projektiem. Natālija vēlas, lai vecāki būtu izglītotāki un labāk nodrošināti materiāli, lai viņiem būtu vairāk laika saviem bērniem.
Smaidot Natālija atzīst, ka skolotāju kolektīvs no citiem atšķiras ar to, ka pedagogs domā par savu darbu vienmēr un visur. Nenoliedzami, ka, būdams kopā ar bērniem un jauniešiem, skolotājs spēj saglabāt šo jaunību sevī.
Uzzinot, ka skolas administrācija izvirza Natāliju dalībai konkursā “Swedbank jaunais Daugavpils skolotājs 2012”, jaunā speciāliste jutusies lepna par to, ka viņas darbs ir pamanīts un novērtēts.
Jautāta par vēlējumiem, Natālija saka, ka skolai novēl, lai tajā būtu arvien vairāk skolēnu, skolotājiem novēl sagaidīt lielākas darba algas, skolēniem – lai izdodas atrast savu vietu dzīvē un realizēt savu radošu potenciālu. Bet sev Natālija novēl profesionālu izaugsmi un sapņu realizēšanos!
Informāciju sagatavoja:
Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes
sabiedrisko attiecību speciāliste
Anita Pleša
t.65407434
Atpakaļ