Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas

Izglītības ziņas

02-04-2012

Par vērtēšanu pirmskolā


Šajā pavasarī pirmsskolas izglītības iestāžu beidzēji saņems rakstisku vērtējumu par saviem sasniegumiem (zināšanām, prasmēm un attieksmēm atbilstoši plānotajiem rezultātiem). Jauno kārtību paredz LR Ministru kabineta 03.08.2010. noteikumu Nr.709 „Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām” 17.punkts, kas stājās spēkā 2011.gada 1.septembrī. Tas nosaka, ka „pēc pirmsskolas izglītības satura apguves par bērna sasniegumiem (zināšanām, prasmēm un attieksmēm atbilstoši plānotajiem rezultātiem) rakstiski informē viņa vecākus vai aizbildņus”.

            Sagatavojot šos vērtējumus, pirmsskolas iestāžu pedagogi var izmantot

metodiskos ieteikumus „Par bērna sasniegumu vērtēšanu pirmskolā”. Ieteikumi paredzēti pirmsskolas skolotājiem un arī bērnu vecākiem, lai iepazīstinātu ar dažādām bērnu sasniegumu un pedagoģiskā procesa vērtēšanas iespējām pirmsskolas izglītībā. Tajā sniegti ieteikumi un piemēri, kā veikt bērnu sasniegumu vērtēšanu un veidot vērtējuma pierakstu. Vadlīnijās ir noteikts, ka izglītības programmas apguves laikā bērna zināšanu, prasmju un attieksmju vērtējumu izsaka mutvārdos, uzsverot pozitīvo un nozīmīgo viņa darbībā un sasniegumos, bet noslēgumā vecākiem tiek izsniegts arī rakstisks vērtējums.

Metodiskajam materiālam ir ieteikuma raksturs, un tas ir veidots, lai parādītu skolotājam dažādas iespējas bērnu sasniegumu un pedagoģiskā procesa vērtēšanā pirmsskolas izglītībā. Regulāru vērtējumu ir svarīgi saņemt arī bērnam, bet vecākiem šī informācija ir būtiska nepieciešamā atbalsta sniegšanai.

Pirmsskolas izglītības pakāpes noslēgumā skolotājs, summējot bērnu apgūtās zināšanas, prasmes un attieksmes, veido aprakstošu vērtējumu par bērna sasniegumiem, mācīšanās stilu, saskarsmes un sadarbības prasmēm, sasniegumu dinamiku. Aprakstošo vērtējumu skolotājs veido katram bērnam individuāli, izvērtējot viņa pozitīvos sasniegumus. Aprakstošā vērtējumā tiek raksturota bērna darbība, aprakstīta viņa spēja patstāvīgi vai ar atbalstu lietot apgūtās prasmes. Sagatavotais vērtējums informē vecākus par bērna sasniegumiem pirmsskolas izglītības pakāpes noslēgumā un raksturo bērna gatavību pamatizglītības apguves uzsākšanai. Rakstiskais vērtējums nav paredzēts iesniegšanai skolā.

Pirmsskolas pedagoģiskajā procesā bērnu sasniegumus vērtē atbilstoši vadlīnijās noteiktajiem pirmsskolas izglītības satura apguves plānotajiem rezultātiem, kuru apguve veicina bērna fizisko, psihisko un sociālo attīstību.

Papildus informāciju var sniegt Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes pirmsskolas darba speciāliste Ingrīda Zeļenkova (t. 65407425), kā arī pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājas un viņu vietnieces.

 

Avots: www.visc.gov.lv

 

 

Informāciju sagatavoja:

Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes

sabiedrisko attiecību speciāliste

Anita Pleša

t. 65407434




Atpakaļ