Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas

Izglītības ziņas

18-08-2017

Sācies projekts par iekļaujošas mācību vides veidošanu Daugavpils 11.pamatskolā


2017. gada 2. jūlijā Daugavpils 11.pamatskola ir pievienojusies Vasaras Baltijas akadēmijai un ir uzsākusi projektu par iekļaujošas mācību vides veidošanu skolā.

Akadēmiju organizē Nacionālās Izglītības Ministrija Latvijā, Nacionālais Izglītības Centrs un Eiropas Wergeland Centrs. To atbalsta Eiropas Padome.

Baltijas reģionālā vasaras akadēmija ir mācību programma, kas veltīta demokrātiskas un iekļaujošas kultūras veidošanai Igaunijas, Lietuvas un Latvijas skolās, stiprinot izglītības speciālistu un kopienas dalībnieku kompetences, lai mācītu, īstenotu un veicinātu pilsoniskuma un cilvēktiesību izglītību, veicinot kopīgas darbības un partnerības.

Apmācība sastāv no trim posmiem:

-         iepriekšējs uzdevums (tiek nosūtīts uz e-pastu);

-         klātienes apmācības seminārs Jelgavā (no 2017.gada 2. jūlija līdz 7. jūlijam);

-         skolas projektu īstenošana (no 2017.gada septembra līdz 2018.gada maijam).

Jelgavā ir notikušas sešu dienu apmācības, kuru apmeklēja Daugavpils 11.pamatskolas pedagogi Marianna Tretjakova, Oļa Baranauskiene, kā arī 7.a klases izglītojamā Katrina Marija Persina.

Piedalījās skolu pārstāvji no Igaunijas, Lietuvas un Latvijas.

Semināra ietvaros tika gūtas jaunas un papildinātas jau esošās zināšanas saistītas ar šādām tēmām:

-         Eiropas Padomes koncepcija par demokrātisku un iekļaujošu skolas attīstību un tās iespējamo ieguldījumu skolas attīstībā;

-         Visu skolu pieeja - galveno ideju veidošana un apmaiņa;

-         Kā var risināt problēmas skolās? Skolas attīstības jomu novērtēšana;

-         Skolēnu dažādība: izpēte par pieredzi un izaicinājumiem;

-         Izpratne par marginalizāciju, par sociālās atstumtības un diskriminācijas galvenajiem cēloņiem un veidiem un nepieciešamību pēc iekļaujošām stratēģijām;

-         Pretrunīgi jautājumi - skolēnu un vietējo kopienu kompetences un stratēģijas;

-         Sadarbības “Tilta” celtniecība;

-         Aktīvās līdzdalības, partnerību vadlīnijas un stratēģijas;

-         Vajadzības un jomu noteikšana, lai padarītu savu skolu iekļaujošāku.

Apmācības seminārs piedāvāja lielisku iespēju apgūt praktiskus rīkus un stratēģijas, lai izveidotu atvērtāku, demokrātisku un iekļaujošu skolas vidi visiem bērniem.

Seminārā katrai komandai bija iespēja iepazīstināt dalībniekus ar savas pilsētas un skolas kultūru, prezentējot dejas, dziesmas, apģērbus un ēdienus.

Darba gaitā katras skolas komanda sagatavoja rīcības plānu projektam, kas atbilst konkrētas skolas problēmām un ar ko skolas pedagogi un skolēni strādās turpmākajā mācību gadā.

 

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils 11.pamatskolas

direktore Ina Meldere,

svešvalodu skolotāja Marianna Tretjakova,

krievu valodas un literatūras skolotāja Oļa Baranauskiene,

7.a klases izglītojamā Katrina Marija Persina 




Atpakaļ