Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas

Izglītības ziņas

07-02-2017

Labās prakses piemēri latviešu valodas apguvē pirmsskolā un sākumskolā


Š.g. 3.februārī Daugavpils 15.vidusskolā notika pieredzes apmaiņas seminārs pilsētas pirmsskolas un sākumskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem „Sākumā bija burti”.

Semināram bija četras daļas. Sākumā, semināra pirmajā jeb atklāšanas daļā, Daugavpils 15.vidusskolas direktors Anatolijs Gržibovskis novēlēja radošu un izzinošu pēcpusdienu, akcentējot, cik svarīga ir pēctecība, kā arī izsniedza Pateicības pirmsskolas izglītības iestādēm, kuras labi sagatavoja audzēkņus mācībām 15.vidusskolā.

Semināra otrajā daļā pirmsskolas un sākumskolas latviešu valodas skolotājiem bija iespēja ielūkoties Daugavpils 15.vidusskolas sākumskolas latviešu valodas skolotājas Jekaterinas Bogatkevičas labajā praksē latviešu valodas mācīšanā sākumskolā. Skolotāja aizrautīgi un ar sajūsmu iepazīstināja klātesošos ar to, kā viņa strādā ar burtiem 1.klasē, kā arī piedāvāja savas idejas un metodiskās izstrādnes un darba lapas burtu un alfabēta apguvei sākumskolā, pievērsa uzmanību arī interesantiem internetresursiem, kas var būt atbalsts burtu apguvē.

Prezentējot savas izstrādātās darba lapas, Jekaterina paskaidroja par katras darba lapas izveides pamatprincipiem – attīstīt visas četras valodas pamatprasmes un paplašināt vārdu krājumu. Skolotāja Jekaterina pati raksturo savas izveidotās darba lapas: „Darba lapas palīdz skolēniem labāk iegaumēt un apgūt rakstītos burtus, attīstīt lasītprasmi un klausīšanās iemaņas. Liela uzmanība darba lapās ir pievērsta rakstītprasmes attīstīšanai, ietverti uzdevumi, kas paredz norakstīt vārdus ar rakstītiem burtiem vai rakstīt vārdus pēc parauga. Katrā darba lapā ir arī radoši uzdevumi, kas palīdz iegaumēt apgūstamo burtu, radoši darbojoties, kā arī lasīt ar prieku.”

Semināra trešajā daļā uzstājās logopēde Alīna Babule, kura stāstīja par rakstīšanas un lasīšanas problēmām (disgrāfiju un disleksiju) un fonemātiskās dzirdes traucējumiem. Logopēde pievērsa uzmanību tam, ka rakstīšanas process ir sarežģīta runas darbības forma, kurā piedalās runas dzirdes, runas kustību, redzes, dzirdes, kustību analizatori. „Burtu posmā” bērniem vajadzīga īpaša palīdzība un speciālista novērošana, lai turpmāk dotu profesionālas rekomendācijas skolotājam darbā ar traucējumiem.

Uzmanība tika pievērsta arī skanējuma ziņā vissarežģītākajiem burtiem (P, B, D), kā arī biežāk sastopamām grūtībām darbā ar šiem un citiem burtiem. Logopēde piedāvāja konkrētus padomus, kā trenēt sīko motoriku, atmiņu, redzi, kā labāk palīdzēt bērniem apgūt burtus, kā arī praktisku materiālu ikdienas darbam.

Daugavpils 15.vidusskolā jau ir izveidojusies tradīcija rīkot radošās darbnīcas, tāpēc semināra ceturtajā daļā skolotājas veidoja zīmējumā paslēptus burtus, kurus pēc tam varēs izmantos savās nodarbībās.

Seminārs notika draudzīgā atmosfērā, skolotāji izrādīja lielu interesi par iespējām burtu mācīšanā. Katrs semināra dalībnieks ieguva kādu jaunu vai radošu domu savam turpmākajam darbam. Dalīšanās pieredzē ir vērtīgs ieguvums visiem – gan viesiem, gan pedagogiem, kuri dalās pieredzē. Paldies 15.vidusskolai, īpaši skolotājai Jekaterinai, par ieguldīto darbu semināra sagatavošanā!  

 

Informāciju apkopoja:

Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes

Izglītības satura nodaļas

izglītības metodiķe latviešu valodas jautājumos

Ilona Bohāne

t.65432102




Atpakaļ