Sākums | Sabiedrība | Izglītība un zinātne » | Izglītības ziņas
Izglītības ziņas
18-08-2016
Digitālie stāstījumi
Daugavpils 11.pamatskola uzsāka aktīvu darbu ES Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu sektorā projektā Nr. 2016-1-LV01-KA101-022399 („Digital Storytelling made easy as 1-2-3-NEW Dates”) („Digitālie stāstījumi”).
Projekts sākās 2016.gada 20.jūnijā. No 2016.gada 1.augusta līdz 5.augustam Maltā, „AcrossLimits” starptautiskajā mācību centrā tika novadīti kursi par digitālām, globālām, vizuālām, tehnoloģiju prasmēm.
Kursus apmeklēja Daugavpils 11.pamatskolas direktore Ina Meldere un svešvalodu (angļu, franču) skolotāja Marianna Tretjakova.
Pirms kursu sākuma skola veica saistošus, mērķorientētus uzdevumus:
ü tika aizpildīta detalizēta anketa;
ü tika apkopota informācija par skolu, tās mērķiem un uzdevumiem, kā arī īstenotajām izglītības programmām;
ü tika organizētas tiešsaistes sapulces, lai kursu dalībnieki iepazītu viens otru.
Kursos tika apgūti digitālā stāsta elementi. Viens no kursa uzdevumiem bija parādīt, kā skolotājam panākt, lai skolēni digitālās ierīces izmanto ne tikai izklaidei, bet arī mācību satura apguvei. Kopā ar kolēģiem no citām Eiropas skolām (Portugāles, Spānijas, Vācijas, Rumānijas, Itālijas, Lietuvas) mēs piedalījāmies praktiskajās nodarbībās, kur dalījāmies pieredzē darbā ar skolēniem ar īpašām vajadzībām. Nodarbību vadītāja parādīja jaunas pieejas mācību programmu realizēšanā – digitālos stāstījumus, kuri palīdz skolēniem integrēties sabiedrībā. Kursi piedāvāja interesantus praktiskos darbus saistošu mūsdienīgu metodoloģiju un mācību teoriju piemērošanai skolā. Sesijas pārsvarā bija praktiskas. Kursi deva iespēju:
ü uzlabot valodas zināšanas, veidot sazināšanās prasmes un veikt noteiktas aktivitātes;
ü uzzināt vairāk par pieejamajiem instrumentiem, kurus var izmantot klasē un kuri var uzlabot nodarbību/stundu kvalitāti;
ü iegūt pieredzi un dalīties ar idejām, kā izmantot tehniskos līdzekļus ikdienas darbā;
ü apspriest dažādas pieejas un inovatīvus projektus digitālo stāstu veidošanā un lietošanā, kā tie var palīdzēt jebkura vecuma skolēniem integrēties Eiropas sabiedrībā;
ü izvēlēties jauno tehnoloģiju labākos instrumentus, kuri ir piemēroti katra skolēna prasmju līmenim;
ü veikt padziļinātu salīdzinājumu starp digitālo un tradicionālo stāstu;
ü parādīt, kā tehniskos līdzekļus var izmantot pat ne īpaši ar tehnisko līdzekļu izmantošanas prasmēm apveltītie cilvēki;
ü uzzināt par atšķirīgām metodēm digitālajā stāstā, kuras ir pieejamas jebkura vecuma cilvēkiem.
Šajā projektā iegūtās zināšanas kļūst īpaši svarīgas, veidojot mutiskas un rakstiskas komunikācijas prasmes skolēniem. Digitālie stāsti ir viena no tehnoloģiskajām pieejām, kas var pozitīvi ietekmēt skolēnus. Informācijas tehnoloģijas aizvien straujāk ienāk ikdienā. Digitālās prasmes ir tieši tās, kas ļauj skolotājiem paaugstināt mācību stundu produktivitāti, tās piesaista skolēnu uzmanību.
Kursa dalībnieki apguva dažādus filmēšanas paņēmienus un iemācījās plānot video veidošanas norisi. Dalībniekiem īsajā laika periodā, kas bija atvēlēts mācībām, izdevās izveidot kvalitatīvus digitālus stāstus par to, kas interesē un aizrauj.
Kursa pasniedzēji izstrādāja kvalitatīvu mācību programmu, sniedza dalībniekiem nepieciešamo informāciju, kā arī piedāvāja kultūras programmu.
Turpmākā projekta darbības gaitā ir plānots:
- iekļaut projekta īstenošanas posmu aktivitātes skolas darba plānā (angļu valodas prasmes, digitālo stāstu izmantošana, inovatīvie metodiskie paņēmieni);
- izmantot inovatīvas metodes mācību un audzināšanas darbā;
- izveidot modernu un profesionālu vidi organizācijas iekšienē;
- integrēt jaunas metodes skolas ikdienas darbā, izmantojot modernas tehnoloģijas;
- sadarboties ar ES organizācijām;
- sekmēt pedagogu profesionālo izaugsmi;
- turpināt integrēties daudzveidīgajā Eiropas kultūrā;
- palielināt izglītojamo interesi, zināšanas un cieņu pret Eiropas valstīm;
- motivēt izglītojamos mācībām;
- turpināt integrēt sabiedrībā izglītojamos ar īpašām vajadzībām, palīdzēt viņiem strādāt komandā, plānot, realizēt un novērtēt savu darbu;
- turpināt attīstīt izglītojamo prasmes un iemaņas;
- novadīt darbnīcas, diskusijas skolā un pilsētā.
Projekta pirmā posma mērķis – starptautiskās sadarbības ietvaros attīstīt, pārnest un/vai ieviest inovatīvu pieredzi – ir sasniegts.
Projekta ietvaros mēs redzējām kultūrvēsturiskus objektus, neparastus dabas objektus, viduslaiku pilsētas. Ir patīkami atcerēties šīs aizraujošās dienas, pilnas ar spilgtiem iespaidiem. Varam droši apliecināt, ka ieguvām svarīgu pieredzi.
Daugavpils 11.pamatskola Erasmus+ programmas projektu „Digitālie stāstījumi” („Digital Storytelling made easy as 1-2-3-NEW Dates”) līdzfinansē Eiropas Savienība. Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapā www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+
Ceļojuma aprakstu un fotogaleriju veidoja Daugavpils 11.pamatskolas ES projekta Erasmus+ Pamatdarbības Nr.1 (KA1) dalībnieku grupa:
direktore
Ina Meldere,
svešvalodu skolotāja
Marianna Tretjakova
Atpakaļ