Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Pilsēta | Pilsētas ziņas

Pilsētas ziņas

17-06-2015

Projekts „Sociālais taksometrs” palīdz daugavpiliešiem ar invaliditāti (VIDEO)


16. jūnijā Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvaldē notika noslēdzošais Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas projekta pasākums. Dokumenta nosaukums var šķist diezgan sarežģīts – „Sociālais taksometrs, veicinot pārrobežu mobilitātes aktivitātes starp Daugavpili, Zarasiem un Visaginas”. Tomēr projekta būtība ir vienkārša un cēlsirdīga, un ir izteikta pirmajos divos vārdos – „Sociālais taksometrs”. Šo pakalpojumu var bez maksas izmantot tie, kuriem ir visvairāk nepieciešama palīdzība: invalīdi ratiņkrēslos. Turklāt, jebkurā no pilsētām-partnerēm. Projekta partneri ir Lietuvas Nacionālais sociālās integrācijas institūts, Daugavpils Sociālo lietu pārvalde, Zarasu un Visaginas pašvaldības. 15 mēnešu laikā kopš projekta uzsākšanas 2014. gada martā speciālisti ir paveikuši tiešām milzīgu darbu.

Dalībai projektā tika plānots piesaistīt 60 klientus un apkalpot 600 pieteikumus, bet jau pusgada laikā sociālā taksometra pakalpojumu ir izmantojuši 36 cilvēki, ir veikts 521 brauciens. Visas iesaistītās puses atzīst, ka iecere ir laba un izdevīga gan cilvēkiem ar invaliditāti, gan arī pašvaldībai. Turklāt, Daugavpils ir pirmā pilsēta Latvijā, kurā tika īstenots šāds projekts ar krietni plašāku dalībnieku loku.

Lietuvā sociālais taksometrs darbojas jau 5 gadus. Tur ir izveidojusies sava pakalpojuma sniegšanas sistēma. Mūsu sistēma atšķiras ar laika ierobežojumiem.

Daugavpilī projektu, kura kopējās izmaksas ir 29 300 eiro, par 85% apmaksā ERAF, pilsētas pašvaldības līdzfinansējums sastāda 15% jeb 4 395 eiro. Par šiem līdzekļiem tika iegādāta speciāli aprīkota automašīna, 2 ratiņkrēsli, motorollers, teleskopiskā rampa, pacēlājs, informācijas stends. Tas viss paliks pilsētā un tiks izmantots cilvēku ar speciālām vajadzībām labā. Vismaz 5 gadu garumā. Tādi ir projekta nosacījumi. Tiesa gan, tagad jau par simbolisku maksu. Par tās apmēru un iekasēšanas kārtību būs jālemj pilsētas domes deputātiem.

 

 

 




Atpakaļ