Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Pilsēta | Pilsētas ziņas

Pilsētas ziņas

17-01-2014

Domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis: „„Latgales karte” būs pieejama visiem reģiona iedzīvotājiem.”


Galvaspilsētā „rīdzinieka kartes” īpašniekiem sola, ka par braukšanu sabiedriskajā transportā viņiem būs jāmaksā divreiz mazāk nekā pārējiem Latvijas iedzīvotājiem. Vai nenotiks tā, ka līdzīgi dokumenti tiks izsniegti arī citās Latvijas pilsētās? Vai galvaspilsētas iedzīvotājiem nenāksies maksāt divreiz vairāk par braukšanu Daugavpils un Liepājas tramvajos? Pie tam, ja novest šo ideju līdz tās loģiskām beigām, tad iebraucējiem svešā pilsētā ir jāmaksā lielāka summa par tualetes  lietošanu un kafijas tasi kafejnīcā (jo pašvaldība taču finansē kanalizācijas un ūdensvada rekonstrukciju), kā arī par braukšanu pa ielām, stāvvietu izmantošanu un tā tālāk.

-Vai tiks ieviesta „daugavpilieša karte”?

Daugavpils domes priekšsēdētāja atbilde uz šo jautājumu  bija kategoriska:

-Nē. Un visi apgalvojumi masu medijos par tāda dokumenta ieviešanu neatbilst patiesībai.

Tomēr, kā paziņoja Daugavpils mērs, pēc viņa iniciatīvas virkne Latgales pašvaldību apspriež iespēju izveidot „Latgales karti”. Tad kur ir atšķirība? Vai rīdziniekiem būs jāmaksā vairāk par braukšanu sabiedriskajā transportā uzreiz vairākās pilsētās?

- Es uzskatu, ka „rīdzinieka karte” vēl vairāk sadalīs mūsu jau tā sašķelto sabiedrību, tagad galvaspilsētas iedzīvotājos un provinciāļos”, sacīja Jānis Lāčplēsis. „Šādi soļi ir netaisnīgi  pirmām kārtām pret lauku iedzīvotājiem. Iztēlojieties uz brīdi savu vecmammu, kura no laukiem ir atbraukusi uz pilsētu  pie ārsta. Vai tā ir viņas vaina, ka valsts ir slēgusi virkni slimnīcu un par iedzīvotāju nodokļiem uztur klīnikas un ārstus Rīgā nevis lielās novadu pilsētās? Vai skolotāji kopā ar skolēniem dosies uz teātri. Vai no viņiem arī pieprasīt dubultu samaksu par braucienu sabiedriskajā transportā?  Un vai Rīgas pēdās var sekot arī citas pilsētas? Ja cilvēki no attāliem laukiem ir atbraukuši uz Daugavpils lielveikalu vai tirdzniecības centru, tad viņiem par to var tikai pateikt paldies, nevis likt maksāt dārgāk par sabiedrisko transportu.  Mēs uzskatam, ka tas būtu bezatbildīgs lēmums. Toties „Latgales karte”, tieši pretēji, ir aicināta apvienot visus, kas mīl mūsu novadu. Mēs negrasāmies  pieprasīt, lai tās pieprasītāji būtu deklarēti Latgalē un maksātu nodokļus konkrētās pašvaldībās. Jā, mēs vēlētos, lai darbavietas būtu ne tikai Rīgā, bet arī visos valsts reģionos, lai algas līmenis būtu atkarīgs tikai no darbinieka kvalifikācijas, nevis dzīvesvietas. Bet atbildība par to gulst uz varas nevis parasto iedzīvotāju pleciem, kuri ir spiesti maksāt nodokļus konkrētai pašvaldībai. Lai saņemtu „Latgales karti”, būs pietiekami paust vēlēšanos saņemt šādu atšķirības zīmi. Mēs nedalīsim cilvēkus pēc nacionalitātes, pilsonības, politiskiem uzskatiem, pēc tā, kur ir deklarēta viņu dzīvesvieta. Katrs Latgales iedzīvotājs būs tiesīgs saņemt šādu dokumentu. Ja Rēzeknē ieviesīs „rēzeknieša karti”, tad šīs pilsētas iedzīvotāji varēs saņemt arī „Latgales karti”. Iespējams, arī rīdziniekiem dosim iespēju reģistrēt savu piederību Latgalei.

- Taču dokuments, kas nenes finansiālu labumu, ir kā goda raksts – paldies, bet labāk būtu iedevuši prēmiju. Vai būs kādas atlaides?

- Sarunās ar Latgales pilsētu mēriem šis jautājums tika apskatīts, - atbildēja Jānis Lāčplēsis. – Ļoti iespējams, ka šāda karte sniegs atlaides, izmantojot maksas stāvvietas. Principā, katra pašvaldība pati lems, kādas atlaides piešķirt „Latgales kartes” īpašniekiem. Mēs rēķināmies ar vietējā biznesa atbalstu, jo uzņēmēji arī ir ieinteresēti, lai brauktu pie mums, nevis prom uz svešām zemēm. Domāju, ka kartes īpašnieki varēs saņemt atlaides viesnīcās, arī par citiem pakalpojumiem. Simpatizējot novadniekiem...




Atpakaļ