Jautājumi domei


Uzdod jautājumu!




Pilsēta | Pilsētas ziņas

Pilsētas ziņas

10-03-2017

Apkopoti Klientu apkalpošanas centra pirmie darba rezultāti (VIDEO)


13. martā apritēs tieši mēnesis kopš Lāčplēša ielā 39  atklāts jauns Daugavpils Sociālā dienesta Klientu apkalpošanas centrs. Tas  izveidots, lai uzlabotu sniegtās palīdzības kvalitāti, kā arī, lai radītu ērtākus apstākļus darbam un klientu uzņemšanai. Pilsētas pašvaldība nepārtraukti rūpējas par mazāk aizsargātajiem iedzīvotājiem. Nevienā pašvaldībā Latvijā nav tik daudz atvieglojumu un arī iedzīvotāju, kuriem tiek sniegta palīdzība.

Šī gada sākumā stājās spēkā labojumi un papildinājumi vairākos Daugavpils pilsētas domes saistošajos noteikumos par sociālajiem pabalstiem un materiālās palīdzības veidiem. Klientu loks, kuriem ir nepieciešams atbalsts, ir ievērojami paplašinājies, pabalstu apmērs ir pieaudzis, arī darba speciālistiem ir kļuvis krietni vairāk. Piemēram, šī gada pirmajās dienās Sociālo dienestu apmeklēja aptuveni tūkstotis pensionāru, lai saņemtu atlaižu karti braukšanai sabiedriskajā transportā. Tomēr atlaižu karšu izsniegšana noritēja bez aizkavēšanās. Klientu apkalpošanas centra atvēršana ir ievērojami atvieglojusi iestādes darbu.

Sociālos pakalpojumus, kā arī atbalstu jubilāriem var saņemt iepriekšējā adresē – Vienības ielā 8, savukārt jaunajā Klientu apkalpošanas centrā atrodas Sociālās palīdzības nodaļa, kur tiek noformēti statusi, visi pabalstu un materiālās palīdzības veidi. Šī gada budžetā sociālajiem pabalstiem ir piešķirti aptuveni 4 miljoni eiro, divos mēnešos ir izmaksāti 15 % no gada summas. Vispieprasītākais joprojām ir dzīvokļa pabalsts siltumenerģijas apmaksai. Dienestā biežāk vēršas arī ģimenes ar bērniem, jo saskaņā ar likumu, sākot no 9. februāra, vecāku pabalsts netiek uzskatīts par ienākumiem, tāpēc trūcīgas un maznodrošinātas ģimenes nāk uzzināt, ar kādu papildus palīdzu no pašvaldības viņi var rēķināties. Klientu apkalpošanas centrs ir palīdzējis atrisināt sasāpējušo rindu jautājumu: tagad to praktiski nav. Dienas laikā darbinieki paspēj pieņemt 160 līdz 200 klientus. Tāpēc nav nekādas nepieciešamības nākt labu laiku pirms centra darba laika sākuma.

Ierodoties Sociālajā dienestā, jāņem līdzi visi dokumenti. Statusa vai materiālās palīdzības saņemšanas process ir vienkāršāks, ja klientam ir bankas konts un viņš prot izmantot internetbanku un elektroniskos pakalpojumus.  Divi speciālisti palīdz klientiem pašiem iesniegt iesniegumus elektroniskā veidā. Nepilna mēneša laikā šādu iespēju ir izmantojuši 175 cilvēki. Situāciju ir uzlabojis arī pieraksts uz konkrētu pieņemšanas dienu un laiku, pieņemšana pēc iepriekšēja pieraksta notiek piektdienās, bet pierakstīties var jebkurā darba dienā.

 




Atpakaļ