11-03-2015
Dzīvesziņa? Kas tā ir? Zinu, kā dzīvot... vai dzīvoju, kā zinu... Kā to piedāvāt skolēniem stundās? Par šo samērā filosofisko jautājumu Daugavpils Centra vidusskolā tika organizēti divi semināri skolotājiem.
Š.g. 17.februarī ar Daugavpils Centra vidusskolas Inovatīvās pieredzes skolas komandu tikās pilsētas dabaszinību skolotāji. Šajā tikšanās reizē strādājām ar jautājumiem par skaņu, paši veicām laboratorijas darbus, eksperimentējot ar dažādām ausij uztveramām skaņas izpausmēm. Vērojām, kā skaņu var saskatīt, spriedām par to, ko skolēns, šādus darbiņus veicot, iemācās, kādi ir riski, strādājot praktiski. Tika veidoti tilti starp dabaszinībām jaunākajās klasēs un fiziku un bioloģiju vecāko klašu posmā, izvērtējam arī to, kas ir nozīmīgākais ieguldījums skolēnu uztverē, mācoties dabaszinību priekšmetu.
3.martā tikšanās tika organizēta ar pilsētas bioloģijas un ķīmijas skolotājiem. Apspriedām Latvijas Satversmes preambulas projektā iekļauto terminu „dzīvesziņa” un ideju par to, ka dzīvesziņa varētu būt mācību priekšmets skolās. Inovatīvās pieredzes skolas komandas skolotāja Marina Ravinska novadīja skolotājiem aizraujošu nodarbību par polietilēnu kā iepakojuma materiālu un ne tikai. Daudz jauna uzzināja gan ķīmiķi, gan biologi – semināra apmeklētāji un arī Daugavpils Centra vidusskolas matemātiķi, kuri bija vieni no semināra organizētājiem.
Bioloģijas skolotāji saņēma saistošus izdales materiālus par sēnēm: kā šo tematu aktualizēt dažādās klašu grupās, izmantojot dažādas metodes, kā sasaistīt skolēnu iepriekšējo pieredzi ar jauno informāciju.
Semināra laikā raisījās diskusijas, tika izvirzīti problēmjautājumi un mēģināts atrast risinājumus, kas arī bija organizētāju galvenais mērķis.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
izglītības metodiķes
Jeļena Azareviča,
Ruta Puida