15-12-2014
Š.g. 11.decembrī J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolā pulcējās 26 pirmsskolas un sākumskolas latviešu valodas skolotāji uz atbalsta – pieredzes apmaiņas semināru, lai iepazītos ar Raiņa skolas sākumskolas latviešu valodas skolotāju labās prakses piemēriem.
Semināra sākumā J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā Svetlana Orlova iepazīstināja semināra dalībniekus ar skolotāju veiksmes stāstiem: „Skolotāji savā ikdienas darbā izmanto gan modernos darba paņēmienus, gan klasiskos. Viena no skolotāju darba stiprajām pusēm ir interaktīvās tāfeles daudzveidīgā izmantošana sākumskolas stundās. Interaktīvo tāfeli var izmantot kā ekrānu animācijas filmu un video sižetu demonstrēšanai; kā darba lapu, uz kuras skolēns var rakstīt, savienot, nodzēst; kā ierīci, ar kuras palīdzību var skolēniem mācīt teorētiskos jautājumus. Kā otro darba stipro pusi var minēt spēli. Spēle ļauj vielu apgūt interaktīvi, padara jauno vielu interesantu un viegli uztveramu, kas palīdz attīstīt skolēnu komunikācijas prasmes, ļauj uzklausīt ikviena spēles dalībnieka viedokli. Izvēloties spēli kā stundas sastāvdaļu, skolotājam jābūt pārliecinātam, ka izvēlētais temats, ir piemērots tieši šai bērnu grupai, kā arī jāizskaidro uzdevums un jārāda piemēri, bet spēles noteikumus ieteicams izstrādāt kopā ar bērniem. Neapstrīdami, ka valodas mācīšanā liela nozīme ir monologam un dialogam. Ja monologu skolotājs biežāk izmanto vidusskolā, tad sākumskolā, kad mazajiem gribas un patīk parunāt, skolotāja palīgs ir dialogs. Ar dialoga palīdzību var iemācīt skolēnus klausīties un runāt, sazināties ar dažādiem cilvēkiem, diskutēt. Mūsdienu ātrajiem un pārslogotajiem bērniem gribas visu un uzreiz, tāpēc arvien vairāk skolotāji meklē starppriekšmetu saiknes.”
Semināra otrajā daļā „No vārda līdz teikumam” ikviens dalībnieks varēja līdzdarboties 2 darba grupās. Pirmo darba grupu vadīja latviešu valodas skolotāja Vilma Tāraude, kura semināra dalībniekus iepazīstināja ar savu pieredzi gan darbā ar interaktīvo tāfeli SmartBoard, gan dažādām rotaļām, kuras var izmantot stundas laikā atpūtos brīžos. Kolēģēm bija iespēja pašām iesaistīties un izpildīt dažādas aktivitātes, lai saprastu, vai tas patiks un būs piemērots viņu skolēniem. Otro darba grupu vadīja latviešu valodas skolotāja Iveta Vasitova, kura aktualizēja tradicionālo mācību metožu daudzpusību un to pielietojumu mācību stundās.
Pēdējā semināra aktivitāte noslēguma daļā bija klausīšanās, kuras laikā bija iespēja pārliecināties par jaunās audio iekārtas plusiem. Noslēgumā visas skolotājas saņēma apliecinājumus par dalību seminārā.
Mācību gada otrajā pusē turpināsim iepazīties ar sākumskolas latviešu valodas skolotāju veiksmes stāstiem un labās prakses piemēriem, jo tā ir lieliska iespēja ne tikai salīdzināt savu ikdienas darbu, bet arī smelties jaunas idejas, lai skolēniem palīdzētu sekmīgāk apgūt latviešu valodu gan pirmsskolas, gan sākumskolas posmā.
Informāciju apkopoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
Izglītības satura nodaļas
izglītības metodiķe latviešu valodas jautājumos
Ilona Bohāne
t.65432102