14-09-2012
Daugavpils pilsētas 26.pirmsskolas izglītības iestādes „Zīļuks“ iesniegtais projekts ir apstiprināts Valsts izglītības attīstības aģentūras rīkotajā konkursā inovāciju īstenošanai izglītībā. No 2012.gada 3.septembra līdz 16.novembrim iestādes pedagogi izstrādās elektronisku mācību līdzekli „Bērnu emocionālā audzināšana dabas vidē“.
Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) konkursā par inovācijām izglītībā un mācību līdzekļu digitalizāciju saņemti 200 izglītības iestāžu, pašvaldību izglītības pārvalžu, biedrību un nodibinājumu pieteikumi. Kopumā apstiprināti 24 digitalizācijas projekti.
Mūsu projekta ideja - apkopot Daugavpils 26.pirmsskolas iestādes diennakts grupu pedagogu pozitīvo pedagoģisko pieredzi mūsdienīgā elektroniskā mācību materiālā „Bērnu emocionālā audzināšana dabas vidē”, kas satur inovatīvus teorētiskus un praktiskus metodiskos ieteikumus bērnu emocionālajai un sociālajai audzināšanai.
Dzīvesprieks, spēja pielāgoties apstākļiem palīdz bērniem tikt galā ar stresu, atbilstoši rīkoties sarežģītās situācijās, justies droši. Šīs spējas ir atkarīgas ne tikai no paša bērna, bet arī no viņa emocionālās attīstības, kurā lielu ieguldījumu var dot pedagogi un vecāki. Emocionālā attīstība ir viena no pilnvērtīgas personības attīstības šķautnēm, kas iet roku rokā ar vispārējo attīstību. To pamato viens no pirmsskolas programmas svarīgākajiem mērķiem - palīdzēt bērnam ticēt sev, apzināties sevi, gūt panākumus, izteikt sevi radošajā darbībā, būt iejūtīgam, atvērtam saskarsmei. Prakse rāda, ka bērnu emocionālo audzināšanu sekmē, tās ilgtspējību nodrošina nodarbības dabas vidē, ar dabas materiāliem. Tās veicina bērna uzticēšanos, mazina trauksmi, nostiprina pašcieņu, attīsta saskarsmes iemaņas, veicina bērna iesaistīšanos dažādās aktivitātēs, sekmē attiecības ar vienaudžiem, emociju pašregulāciju.
Mācību materiāls saturēs:
Projekta mērķis ir izstrādāt inovatīvu elektronisko mācību līdzekli bērnu emocionālās un sociālās audzināšanas īstenošanai. Mācību materiāla mērķi ir:
Darbs diennakts grupās prasa no pedagoga lielu papildus ieguldījumu ne tikai bērnu izglītošanā, bet, pirmām kārtām, viņu emocionālajā un sociālajā audzināšanā, sniedzot to, ko bērni nesaņem savās ģimenēs. Arī dienas pirmsskolas iestādēs ir arvien vairāk bērnu ar emocionālās un sociālās attīstības traucējumiem.
Šis mācību materiāls būs inovatīva un praktiski izmantojama metodiskā bāze pirmsskolas pedagogiem mūsdienīga mācību procesa veidošanai un iespēja iepazīt un praksē izmantot dabas vides estētikas idejas, metodes.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpilspilsētas
26.pirmsskolas izglītības iestādes “Zīļuks” vadītāja Arvita Jukša,
projekta vadītāja
t. 65441882