17-04-2012
Šī gada 3.aprīlī, sadarbojoties Daugavpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centram un psihologu metodiskajai apvienībai, viesnīcas „Latgola” konferenču telpās tika organizēts 4 stundu seminārs pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju vadītājiem un izglītības iestāžu psihologiem „Psiholoģiski – pedagoģiskās palīdzības iespējas iekļaujošajā izglītībā un prasības dokumentācijas izstrādei vispārējās izglītības iestādēs, kurās īsteno speciālās izglītības programmas”.
Uz semināru tika aicināti speciālisti no deviņiem konsultatīvā atbalsta teritorijas novadiem, kopumā sapulcējot 50 dalībniekus. Viņu uzmanībai tika piedāvāta projekta ekspertes Natālijas Peterānes informācija par projekta „Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide” ietvaros īstenojamajām aktivitātēm un to ietekmi uz iekļaujošās izglītības attīstību valstī; Daugavpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centra vadītāja Raisa Latiša pastāstīja par centra iespējām metodiskā un konsultatīvā atbalsta nodrošināšanā.
Ņemot vērā, ka psihologi savā ikdienā veic ne tikai konsultatīvo darbu, bet arī sava diagnostiskā darba rezultātu dokumentālu noformēšanu, DIIAC psiholoģe Linda Tjapko iepazīstināja ar projekta ietvaros izveidotā atzinuma paraugu un tā aizpildīšanas rekomendācijām.
Semināra darbā aktīvi iesaistījās arī Daugavpils pilsētas un novada pārstāves. Lai skola sniegtu palīdzīgu roku izglītojamiem, ļoti svarīga ir pareiza dokumentācijas izveide. Kalupes pamatskolas direktora vietniece izglītības jomā Irēna Mukāne pastāstīja par izglītības procesa organizēšanai nepieciešamās dokumentācijas izstrādi vispārējās izglītības iestādēs, kurās mācās bērni ar funkcionālajiem traucējumiem.
Ar individuālu pieeju izglītībā tiek radīti labvēlīgāki apstākļi katra bērna vispusīgai attīstībai, iekļaujošās izglītības jomā mūsu pilsētā visbagātākā pieredze ir Daugavpils 11.pamatskolas kolektīvam, tāpēc skolas direktora vietniece izglītības jomā Ilona Kokina pastāstīja par iekļaušanās procesu viņas pārstāvētajā izglītības iestādē. Videosižetu par psihologa darbu skolā, kurā ir iekļauti bērni ar somatiskām saslimšanām, demonstrēja un komentēja J. Raiņa Daugavpils 6. vidusskolas psiholoģe Anastasija Petrovska. Ieskatu darbā ar bērnu – autistu un savas pieredzes rezultātus viņa iekļaušanai skolā sniedza Daugavpils 10.vidusskolas psiholoģe Irina Rabša. Psiholoģiskos aspektus darbā ar bērniem ar mācīšanās traucējumiem analizēja Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes psiholoģe Natālija Žekova.
Daugavpils 1.speciālajai pamatskolai ir neatkārtojama pieredze un paraugs veiksmīgai bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem integrācijai sabiedrībā. Par to semināra dalībnieki pārliecinājās, noskatoties video un noklausoties šīs skolas pārstāvju Tatjanas Podlužnajas un Nataļjas Stepanko stāstīto.
Mūsu pilsētā jau ilgu laiku veiksmīgi darbojas valsts mēroga Logopēdiskā internātpamatskola – attīstības centrs, kurā bērniem jaunus apvāršņus palīdz atvērt logopēdi. Par to, kā logopēdi palīdz bērniem ar runas un valodas traucējumiem, kādus darba paņēmienus izmanto, videosižetā atklāja šīs skolas metodiķe Ilona Valentanaviča. Surdopedagoģe Ludmila Siņakova pastāstīja, kā sniegt palīdzību, atbalstu un konsultācijas bērniem ar dzirdes traucējumiem.
Izsakām pateicību visiem, kas piedalījās seminārā un bija gatavi atklāt kolēģiem savu unikālo pieredzi!
Informāciju sagatavoja:
Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes
Iekļaujošas izglītības atbalsta centra vadītāja
Raisa Latiša
t.65420332