02-02-2012
Krievu vidusskola – licejs un 10.vidusskola 31.janvārī kopā aicināja dabaszinātņu un matemātikas skolotājus. Fiziķes Tatjana Maslova (Krievu vidusskola – licejs) sadarbībā ar Tatjanu Gusevu (10.vidusskola) veidoja elektriskās ķēdes un strādāja virtuālajās laboratorijās šo ķēžu īpašību izpētes procesā, kā arī atcerējās nesen notikušo fizikas olimpiādi. Tā šogad pirmo reizi noritēja tiešsaistes režīmā un izraisīja daudz diskusiju.
Biologi bija gatavi nodarbības laikā cept olu kulteni, jo pētīja putna olas uzbūvi ne tikai no ārpuses, bet arī „griezumā”. Šo procesu vadīja Ingūna Kostenko (Krievu vidusskola – licejs). Ar to vien nepietika, jo izrādījās, ka vajag ieviest skaidrību jautājumā par to, kāpēc putna spalvas ļauj pacelties gaisā putniem. Dažs labs mēģināja piestiprināt spalvu sev, bet lidot tomēr nespēja. Šajās zinībās, izmantojot arī mikroskopus, mūs vadīja Irīna Laptinska (10.vidusskola).
Ķīmiķi mēģināja savienot nesavienojamo un skatījās, kas tad rodas metāla reakcijā ar skābi. Šo procesu vadīja Irina Halatina (Krievu vidusskola – licejs) un Nataļja Tetereva (10.vidusskola). Īpaši svarīgs akcents šajā procesā bija likts uz pašvērtējumu un drošības tehnikas ievērošanu: neizlaistīt skābi, neapdedzināt pirkstus, pārliecināties, vai mikroskops vēl strādā un vai skolotājs vēl ir dzīvs pēc šādām manipulācijām.
Matemātiķi darbojās ar lineāro funkciju izpēti, piedāvājot skolotājiem dotās lineārās funkcijas klasificēt pēc dažādām pazīmēm. Pētnieciskā ceļā skolotāji nonāca pie parametru ietekmes uz lineāro funkciju grafiku ievietojumu koordinātu plaknē. Izrādās, ka lineārās funkcijas ilustrē daudzus sadzīvē sastopamus procesus. Šo izpētes darbu vadīja Tatjana Alika un Olga Mikulova (Krievu vidusskola – licejs), kā arī Inna Jurkāne-Jurgāne un Olga Snitko (10.vidusskola).
Sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
metodiķes J. Azareviča, R. Puida
Foto: R. Puida, Olga Zimņika