07-06-2018
2018.gada maija beigās Daugavpils 11.pamatskola ir pabeigusi projektu par iekļaujošās mācību vides veidošanu skolā, kuru koordinēja Vasaras Baltijas akadēmija.
Tika sasniegti projekta galvenie mērķi:
- veicināt cieņu pret kultūru daudzveidību skolā;
- attīstīt skolēnu zināšanu horizontu;
- apvienot skolēnus un iesaistīt vecākus skolas dzīvē;
- iemācīties sadarboties;
- attīstīt skolēnu radošumu.
Projekts tika balstīts uz demokrātiskām kultūras kompetencēm:
- kultūras daudzveidības novērtēšana;
- sadarbības prasmes;
- elastīguma un pielāgošanās spējas;
- klausīšanās un novērošanas prasmes;
- atvērtība kultūras citādībai un citiem uzskatiem;
- cieņa;
- zināšanas un kritiska izpratne par pasauli.
Projekta gaitā Daugavpils 11.pamatskolas skolēni, skolotāji un skolēnu vecāki mācību stundās, radošajās darbnīcās, apmeklējot kultūras namus, pētīja vairāku tautu kultūru un tradīcijas. Tika apspriesta tāda aktuāla tēma kā Daugavpils pilsēta – tās arhitektūra, iedzīvotāju daudzveidība. Ar radošo uzdevumu palīdzību skolēni iepazinās ar nacionālajām virtuvēm, dejām, ticējumiem un paražām, tautas tērpiem, mūziku, kino un daudzām citām interesantām tēmām.
Šis projekts bija ļoti aktuāls, jo mēs dzīvojam multikulturālā, multietniskā pilsētā, mums ir svarīgi izprast gan savu, gan līdzcilvēku uzvedību un izturēšanos un ir nepieciešama virzība uz savstarpēju sapratni.
Mūsu skolā mācās bērni no ģimenēm ar dažādu izcelsmi, valodu, sociālo un reliģisko piederību. Projekts iemācīja mūs darboties kopīgi, izprast vienam otru, veicināja sadarbību un toleranci skolā.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils 11.pamatskolas
direktore
Ina Meldere,
svešvalodu skolotāja
Marianna Tretjakova,
krievu valodas un literatūras skolotāja
Oļa Baranauskiene