11-12-2017
2017.gada pavasarī mēs, Daugavpils 3.vidusskolas 11.a klases skolēni, nolēmām piedalīties galda spēles veidošanas konkursā, kuru rīko Eiropas Savienības parlaments.
Mēs esam ļoti aktīva un radoša klase, tāpēc darbu sākām gandrīz tajā pašā dienā, kad klases audzinātāja iepazīstināja mūs ar konkursa noteikumiem. Tā kā Latvija ir Eiropas Savienības dalībvalsts, un sports un politika ir daudziem aktuālas tēmas, mūs piesaistīja iespēja paplašināt savas zināšanas par šīm nozarēm, apvienojot tās vienā spēlē. Mēs bijām iedvesmoti veidot kaut ko tādu, kas iepriecinātu, pat pārsteigtu konkursa rīkotājus.
Vispirms gribējām noskaidrot, ko mēs jau zinām un kas no tā visa var noderēt spēles izstrādes posmā, kā arī noteicām spēles mērķi, tās izveides soļus. Apmainoties ar viedokļiem, izrādījās, ka spēles veidošana ir lieliska iespēja iepazīt citas Eiropas Savienības valstis. Tā ir laba pieredze, kas mums noderēs turpmākajā dzīvē. Tika konstruktīvi diskutēts par to, kādai rezultātā jābūt spēlei. Daudzi izvirzīja savus priekšlikumus, kuri noderēja noteikumu, kā arī spēles vizualizācijas izstrādē. Tādējādi spēles veidošanas process bija tiešām radošs un aktīvs. Lai darbs būtu produktīvāks, mēs sadalījāmies grupās pa 4 cilvēkiem (pavisam 6 grupas), un katra izvēlējās, ko darīs spēles veidošanas procesā. Ņemot vērā visas tobrīd esošās idejas, grupu dalībniekiem bija jāiejūtas noteikta spēles tēla lomā. Grupas veidoja atbilstošu situāciju, kurā cilvēks nonāk spēles gaitā, sarakstu. Jā, bija grūti, mēs mainījām spēles laukumus, mainījām “varoņu” raksturojumus un noteikumus. Neskatoties uz to, ar katru sperto soli mums radās sajūta, ka mēs ejam pareizā virzienā.
Šoruden, 2017.gada novembra beigās, spēlē tika ieviesta jaunizveidotā valūta, izdrukājām attiecīgas dažāda nomināla naudas zīmes, kā arī spēles kartītes. Kad spēle bija gatava un tika nosaukta par “Polisport”, pienāca laiks pārbaudīt mūsu paveikto darbu. Labākais veids, kā to izdarīt, ir pašiem izspēlēt galda spēli no starta līdz finišam, ko mēs arī izdarījām vienā no klases stundām. Par pārsteigumu kļuva tas, ka spēle bija patiešām labi izplānota un izstrādāta. Mēs pat nepamanījām, kā aizritēja 40 minūtes. Ar mūsu veikumu nolēmām iepazīt arī paralēlklasi. Spēlētāju atsauksmes pierāda, ka spēle izdevusies baudāma un izaicinoša. Arī viņi bija pārsteigti par mūsu un spēles ideju un izveidoto laukumu. Lai vizuāli parādītu mūsu darbu, mēs izveidojām video un prezentāciju.
Gribētos izteikt pateicību par iespēju pirmoreiz piedalīties šāda veida konkursā, tā laikā veidojās un nostiprinājās saliedētības sajūta – tā ir mūsu klases stūrakmens. Konkurss rosināja mūs paplašināt savu redzesloku, gūt jaunu pieredzi, kā arī iepazīstināt ar savu veikumu citus. Arī turpmāk centīsimies aktīvi piedalīties piedāvātajos konkursos. Gribētos arī izteikt pateicību skolotājām par nenovērtējamu palīdzību spēles izstrādē.
Mēs ceram, ka paveiktais darbs ir mūsu patērētā laika vērts, bet par vienu mēs esam patiešām pārliecināti – tas tikai vienoja mūs kā klasi, kā kolektīvu.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils 3.vidusskolas
11.a klases skolēni
Artūrs Putāns un
Arina Baranovska