29-12-2016
No 2015.gada septembra līdz 2016.gada decembrim astoņās Eiropas Savienības valstīs (Čehijā, Polijā, Igaunijā, Latvijā, Vācijā, Grieķijā, Kiprā un Nīderlandē) tika īstenots pilotprojekts “Iedvesmot skolēnus dabaszinībām”. 100 skolotāji un vairāk nekā 1100 skolēnu sākumskolās, pamatskolās un vidusskolās savās stundās izmēģināja projekta mācību materiālus un līdzdarbojās projektamateriālu pilnveidošanā un publicēšanā.
Pilotprojekta laikā tika aprobētas nodarbības saistībā ar trim galvenajām problēmām, lai padarītu dabaszinātņu apguvi saistošāku skolēniem:
• Informācijas tehnoloģiju izmantošana dabaszinātnēs (dabaszinātņu apguve ar IT palīdzību; digitālo rīku un tiešsaistes lietotņu pielietošana),
• Agrīnā pētnieciskā izziņa (efektīva uz izziņu balstītas pieejas izglītībai (IBI) īstenošana, IBI jaunākā vecuma skolēniem),
• Skolēnu ar zemiem mācību sasniegumiem dabaszinātnēs motivācijas paaugstināšana (metodes, kas piesaistītu skolēnus ar zemu motivāciju).
Projekta ietvaros tika izveidots “Labās prakses piemēru buklets”, kas kalpo kā praktisks ceļvedis dabaszinātņu skolotājiem. Tajā apkopoti 13 labākie pilotprakses piemēri. Bukletā tika iekļauta J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas dabaszinību skolotājas Ilonas Gricānes personiskā pieredze, izmēģinot stundu “Augsnes pārvietošanās” 4.klasē.
Ar visiem pilotprojektā izstrādātajiem materiāliem var iepazīties projekta mājaslapā
http://www.mass4education.eu/edupackage-for-teachers/for-teachers-lv
http://www.mass4education.eu/edupackage-for-trainers/for-trainers-lv
Cerams, ka projekta materiāli ļaus skolotājiem iegūt lielāku pārliecību par mācīšanas metodēm un instrumentiem, ko pārbaudījuši viņu Eiropas kolēģi, kā arī iedvesmos daudzus pedagogus efektīvi izmantot dažādas metodes atbilstoši skolēnu vajadzībām un vēlmēm.
Informāciju sagatavoja:
J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas
dabaszinību skolotāja
Ilona Gricāne