08-05-2015
No š.g. 19.aprīļa līdz 24.aprīlim Erasmus+ stratēģiskās partnerības „MULTIKEY” mācību un mācīšanās mobilitātes ietvaros Daugavpils Valsts ģimnāzijā viesojās 19 skolēni un 14 skolotāji no partnerskolām Alcano (Itālija), Santa Colomā (Spānija), Varšavā (Polija), Splitā un Dubrovnikā (Horvātija). Mobilitātes mērķis – apgūt ģimnāzijas pedagogu pieredzi CLIL (integrēta satura un valodas apguve, kas paredz mācību priekšmeta apguvi svešvalodā) metodikas izmantošanā mācību procesā. Ārvalstu kolēģiem bija iespēja vērot, kā Iveta Nikolajeva vada matemātikas stundu angļu valodā, bet Inese Barkovska – dabaszinības angļu valodā. Horvātu kolēģe ļoti atzinīgi novērtēja Valentīnas Prokofjevas vadīto krievu valodas stundu, savukārt itāļu kolēģis vācu valodas prasmes atsvaidzināja Renātes Malnaces vadītajā vācu valodas stundā. Jāpiebilst, ka arī ārvalstu skolēni guva jaunu pieredzi – meklēja kopīgo un atšķirīgo Latvijas un savas valsts vēsturē un kultūrā kopā ar Zigrīdu Rusiņu un Oksanu Petaško, pētīja Daugavpils un ģimnāzijas interesantākās lappuses, izmantojot matemātikas formulas kopā ar Ivetu Nikolajevu, dabaszinību stundā analizēja barošanās procesu kopā ar Inesi Barkovsku, salīdzināja skolu ikdienu 5 valstīs, veidoja infografikas, mācījās latviešu valodu, dziedāja, mācījās tautas deju soļus kopā ar „Leiļiem” un skolotāju Aiju Daugeli.
Ļoti vērtīga izvērtās ārvalstu kolēģu viesošanās Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldē (DPIP), kur metodiķes Ilona Ustinova un Silvija Mickeviča stāstīja par CLIL un bilingvālās izglītības ieviešanu, ieguvumiem un problēmjautājumiem Daugavpilī. Visu valstu pārstāvji prezentēja savā reģionā veikto pētījumu rezultātus par CLIL izmantošanas iespējām mācību procesā, secinot, ka tikai Itālijā CLIL metodikas izmantošana mācību procesā ir obligāta, pārējās valstīs – fakultatīva, arī Daugavpils skolās, izņemot ģimnāziju, kurā ir licencētas 2 mācību priekšmetu programmas – zinātniskās valodas apguve matemātikā un dabaszinātnēs bilingvāli angļu un latviešu valodā.
Mobilitātes laikā projekta dalībnieki izstrādāja 8 mācību stundu paraugus dažādos mācību priekšmetos tām Eiropas skolām, kas tikai grasās ieviest CLIL metodikas izmantošanu. Stundu plānu praktiskā aprobācija notiks mobilitātes laikā Itālijas partnerskolā.
Viesi apmeklēja Daugavpils Marka Rotko Mākslas centru, Daugavpils Universitātes Tehnoloģiju pārneses kontaktpunktu, Daugavpils pilsētas domi, Sinagogu, Māla mākslas centru, Maizes muzeju un Aglonas Baziliku, skolēni piedalījās arī konkursā „π diena” (organizēja 12.a klases meitenes) un „Muzikālā viktorīna” (organizēja Barkovsku ģimene), dziedāja vācu karaoke „Artilērijas pagrabos”, apmeklēja deju kolektīva „Laima” koncertu. Viesskolēniem īpašas atmiņas noteikti saistīsies ar viesmīlīgo uzņemšanu ģimnāzistu ģimenēs.
Mobilitātes noslēgumā ikviens dalībnieks saņēma sertifikātu un grāmatzīmi ar projekta logo. Projekta īstenošanas gaitā gūto pieredzi ģimnāzijas skolēni prezentēs DPIP organizētajā „CLIL nedēļas” pasākumu ciklā, savukārt ģimnāzijas pedagogu 10 gadu pieredzi par CLIL metodikas izmantošanu ģimnāzijā savā pētnieciskajā darbā ir apkopojis ģimnāzijas 12.b klases skolēns Andrejs Belovs (iegūta 1.vieta Latgales reģiona skolēnu pētniecisko darbu konkursā).
Viesu iespaidi:
Meeting and keeping in touch with foreign cultures isn’t easy at first, but it makes you a better individual. Therefore, the experience I have recently had, has been one of the most important in my life, either for the people I met, and for the places I visited. Latvian people were very kind, open-hearted with us; they were helpful and generous, and I will never forget them, as relevant part of an experience which has deeply touched my sensitivity and personal awareness. /Bertocchi Cristiano/
I found out many differences after all, but during the week I spent there I felt like I was part of a big family and I’ll never forget all the wonderful people I met, students their family members, the teachers and the kindness and hospitality of the natives. We also had some CLIL lessons in Math and Science which were a novelty to me but I found them very interesting because they make you learn the subject matters and, at the same time, improve your English knowledge. /Khadidiatou Diop/
I’ve experienced something new, that has taught me to be more independent and to adapt to different situations. I will never forget the people I met in Latvia, and I will ever cherish the relationships we have created, and I hope I will have another opportunity to do another similar experience in the nearest future. /Cecilia Zambelli/
Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība.
Informāciju sagatavoja:
projekta koordinatore
Renāte Malnace