27-01-2015
27. janvārī daputāti Finanšu komitejā izskatīja šī gada Domes budžetu. Pašvaldības kopbudžeta ieņēmumu apjoms sastāda 68343459 euro. Domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis šo budžetu raksturoja kā attīstības budžetu.
2015. gada Daugavpils Domes budžets (PREZENTĀCIJA)
Lāčplēša kungs skaidroja, ka visus uzņēmumu un budžeta iestāžu sapņus un vēlmes pašvaldībai izpildīt nav iespēju. Bet nekad tik daudz līdzekļu nebija iedalīts tehnisko projektu izstrādei. Papildus finansējumu saņems visas parogrammas, kuras pašvaldība plāno realizēt. Tiks paaugstināta darba alga tiem darbiniekiem, kuri saņem mazāk nekā 450 eiro mēnesī.
Pašvaldības kopbudžeta ieņēmumu apjoms ir mazāks nekā 2014.gada sākumā par 9.35% Beidzās iepriekšējais struktūrfondu plānošanas periods, projektu finansēšanai paredzēto ieņēmumu apjoms pašvaldības budžetā ir samazinājies.
Bet pašvaldība strādā pie tā, lai pēc gada pilsētai būtu jauni projekti, ko īstenot. Jau šobrīd uzsākta gatavošanās ceļu pārvada būvniecībai Kandavas ielas rajonā, projekta realizācija sāksies nākamajā gadā.
Kārtējā preses konferncē žurnālisti interesējās, ar kādu mērķi plānots veidot jaunu nodaļu, kas kontrolēs iepirkumu procedūru.
“ Šī reorganiozācija tika iecerēta jau sen. Centralizēto iepirkumu nodaļa sāks strādāt jau februārī. Ir jāizpilda divi uzdevumi. Pirmkārt, padarīt iepirkumu procedūru daudz vienkāršāku un izdevīgāku pilsētai. Pieņemsim, šodien uzņēmējs ir gatavs pašvaldībai piedāvāt pakalpojumus vai preces- datorprogrammas, mēbeles, tas nav svarīgi. Viņam ir jāmeklē piedāvātā iespēja un jārisina jautājumi ar katru iestādi atsevišķi. Bet nauda nāk no kopējā Domes budžeta. Iespējams, daudz izdevīgāk veikt iepirkumu vairākām iestādēm centralizēti. Tas noteikti būtu lētak. Otrkārt, tas ļaus iepirkumu procedūru padarīt daudz caurskatāmāku un nebūs iespēju dažāda vieda vienošanām. Lēmumi tiek pieņemti kolektīvi, tiek publicēti. Tas ir viens no pretkorupcijas pasākumiem”, skadro Jānis Lāčplēsis.
No februāra centralizēti tiks veikti iepirkumi budžeta iestādēm. Ar laiku, iespējams, šāda prakse būs ieviesta arī pašvaldības kapitālsabiedrībās. Lēmumu par jaunās nodaļas izveidi pieņems deputāti Domes sēdē. Runājot par nodaļas štatiem, tiks vērtēti pašvaldības darbinieki, kuri jau šobrīd nodarbojas ar iepirkumiem un būs izteikts piedāvājums strādāt jaunizveidotajā nodaļā. Papildus darbinieki nav nepieciešami.
Sabiedrisko attiecību nodaļa.