27-03-2015
Zviedrijas vēstniecība Latvijā, Rīgas Ekonomikas augstskola – Stockholm School of Economics in Riga, TeliaSonera un CONNECT Latvija aicina piedalīties Uzņēmējdarbības apmācību kursā Daugavpilī, 2015.gada pavasarī
Īsumā par kursu
Uzņēmējdarbības apmācību kursa mērķis ir sniegt dalībniekiem nepieciešamo informāciju, instrumentus un iedrošinājumu, lai sāktu savu uzņēmējdarbību. Ilgtermiņa mērķi ir stiprināt uzņēmējdarbības kultūru Daugavpilī un Latgalē, iesaistot dalībniekus neformālos uzņēmējdarbības tīklos, attīstot Daugavpils Uzņēmējdarbības centrus, kā arī sekmējot biznesa inkubatora attīstību un darbību.
Kurss tiek plānots vairāk praktisks, nekā teorētisks, lai gan teorija arī ir svarīga. Kursa uzdevums ir sniegt dalībniekiem nepieciešamo informāciju, iedvesmu, neformālās zināšanas un tīklošanās (kontaktēšanās) iespējas, lai sāktu savu uzņēmumu.
Jaunizcepta uzņēmēja pirmais bizness drīzāk cietīs sakāvi, lai gan dažiem paveiksies jau ar pirmo reizi, tomēr galvenais, lai sāktu uzņēmējdarbību, ir sākt to darīt.
Dažādas uzņēmējdarbības tēmas pasniegs šo jomu speciālisti. Uz atsevišķām nodarbībām tiks uzaicināti uzņēmēji, kuri padalīsies savā pieredzē.
Mērķauditorija
Daudzus veiksmīgus uzņēmumus pēdējos gados ir izveidojuši jaunieši, kam bija ideja, un, kas bija gatavi pārmainīt pasauli, realizējot savu ideju. Šodienas dinamiskajā uzņēmējdarbības vidē, kur informācijas tehnoloģijas un sociālie tīkli kļuvuši pieejami ikvienam, vairs nav nepieciešams sasniegt noteiktu kvalifikācijas līmeni, lai kļūtu par uzņēmēju. Lai iesāktu, pietiek ar ideju, drosmi un iniciatīvu, kas ir sākums, lai paveiktu ko nozīmīgu.
Nodarbību plāns: kurss sastāv no 10 nodarbībām, kuras notiks 5 secīgu nedēļu laikā no 18.marta līdz 16.aprīlim, divas dienas nedēļā, pēcpusdienās no pl. 16.00-19.00.
Dalībnieku skaits: ap 40.
Valoda: latviešu, dažas nodarbības var būt angļu valodā.
Norises vieta: Daugavpils Universitāte, Parādes iela 1, Dzīvības zinātņu un tehnoloģiju korpuss
Reģistrācija: šeit līdz 12.martam. Dalības bezmaksas.
Organizē: Zviedrijas vēstniecība Latvijā, Rīgas Ekonomikas augstskola – Stockholm School of Economics in Riga, TeliaSonera un CONNECT Latvija
Atbalsta: Daugavpils Universitāte
Programma (nodarbības katru atzīmēto dienu notiek no pl. 16.00 līdz 19.00)
Diena Nedēļa |
Pirmdiena |
Otrdiena |
Trešdiena |
Ceturtdiena |
1.nedēļa – marts |
16 |
17 |
18 ① Vēlies kļūt par uzņēmēju? |
19 ② Kad un kā lai iesāk, tirgus izpēte, nepieciešamie resursi |
2.nedēļa – marts |
23 |
24 ③ Uzņēmuma izveidošana, juridiskie aspekti un dokumentācija, intelektuālais īpašums |
25 ④ Uzņēmējdarbības finansēšana un finanšu pārvaldība |
26
|
3.nedēļa – marts |
30 ⑤ Kā idejas pārvērst biznesa iespējās, darbs pie biznesa modeļa |
31 ⑥ Komandas veidošana, darbs komandā un kontaktu nozīme |
1
|
2 |
4.nedēļa – aprīlis |
6 |
7 ⑦ Produkts, tehnoloģija, inovācijas |
8 ⑧ Pārdošana, mārketings, zīmols un reputācija |
9 |
5.nedēļa – aprīlis |
13 |
14 |
15 ⑨ Prezentēšanas prasmes un veidi, prezentācijas treniņš |
16 ⑩ Sociālā uzņēmējdarbība, kontaktēšanās tīkli, turpmākās iespējas |
Ieskats tēmās
1.NEDĒĻA: 18. un 19.martā, ar TĀLI LAIZĀNU, viesis FIONN DOBBIN
① Vēlies kļūt par uzņēmēju?
Salīdzinoši nedaudz cilvēku kļūst par uzņēmējiem. Kāpēc? Ko tas nozīmē – būt uzņēmējam? Lēmums, nodošanās, disciplīna, atbildība, priekšrocības, gandarījums – kā tas viss attiecas uz uzņēmējdarbību? Kāda ir motivācija, lai sāktu savu uzņēmumu? Ikvienam cilvēkam ir individuālas prasmes un īpašības, lai efektīvi darbotos šajā pasaulē. Mūsu uzdevums ir palīdzēt identificēt un atrast šo prasmju pielietojumu, varbūt savā biznesā?!
② Kad un kā lai iesāk, tirgus izpēte, nepieciešamie resursi
Ja reiz esmu nolēmis sākt savu biznesu, kas tālāk – kādi ir pirmie soļi, lai sāktu? Kādi sagatavošanās darbi jāveic? Kad, ar kādu ideju, kā, ar ko kopā un kur iesākt?
2.NEDĒĻA: 24. un 25.martā, ar EGONU LIEPIŅU, viesis ILGA ROBEŽNIECE
③ Uzņēmuma izveidošana, juridiskie aspekti un dokumentācija, intelektuālais īpašums
Bieži jauni uzņēmumi sastopas ar juridiska rakstura izaicinājumiem. Kā ar tiem cīnīties vai varbūt labāk pārvaldīt? Galvenie uzņēmējdarbības veidi, uzņēmuma statūti, akcijas un akcionāri, investori, nodokļi, darbinieki, klienti, piegādātāji, partneri un valdība. Galvenie līgumu veidi. Pareiza un sakārtota dokumentu pārvaldība ļaus atvēlēt lielāku laika daļu biznesa pamatjautājumiem un pasargās no potenicālām problēmsituācijām.
④ Uzņēmējdarbības finansēšana un finanšu pārvaldība
Viens no būtiskākajiem jautājumiem ir – kur iegūt naudu uzņēmējdarbības uzsākšanai? Kā uzturēt uzņēmumu tā pirmajā darbības gadā vai līdz brīdim, kad pārdošanas ieņēmumi pārsniedz visus izdevumus? Ja reiz ir darbojošies uzņēmēji mums tuvumā un tālāk pasaulē, tad tas taču nozīmē, ka viņi šo jautājumu kaut kādā veidā ir atrisinājuši! Apskatīsim tipiskos jaunu uzņēmumu finansēšanas modeļus. Bet līdztekus tam, cik svarīgs ir jautājums, kur iegūt finansējumu, ne mazāk svarīgi ir tas, kā Jūs to pārvaldāt.
3.NEDĒĻA: 30. un 31.martā, ar ALANU BARELU, viesis Jan Storgårds
⑤ Kā idejas pārvērst biznesa iespējās, darbs pie biznesa modeļa
Jums var būt brīnišķīgas idejas, kā padarīt šo pasauli labāku, bet kā identificēt reālas uzņēmējdarbības iespējas savām idejām un sagatavot plānu to realizēšanai dzīvē? Kāds uzņēmējs ir teicis: “Ideja nav viss, tās realizācija ir viss”.
⑥ Komandas veidošana, darbs komandā un kontaktu nozīme
Uzņēmējdarbība ir kontaktsporta veids. Sākot uzņēmumu, ātri vien aptversiet, cik nozīmīgas ir attiecību veidošanas un uzturēšanas prasmes, kontaktu tīkli, veselīga saziņas vide komandā. Kādi kompetenču, sociālie un tehniskie resursi būs nepieciešami Jūsu komandā? Kā attīstīt savas attiecību un komunikācijas prasmes?
4.NEDĒĻA: 7. un 8.aprīlī, ar MATĪSU NEIMANI, viesis ALEXANDER EFREMOV
⑦ Produkts, tehnoloģija, inovācijas
Kad Jūs sākat piedāvāt savu produktu vai pakalpojumu tirgū klientiem, Jūs noteikti vēlaties piedāvāt pēc iespējas kvalitatīvāku produktu un, ja iespējams, ar kaut kāda veida inovāciju. Kas ir inovācijas, kur tās rodas, un vai tās var kļūt par daļu no mana biznesa modeļa?
⑧ Pārdošana, mārketings, zīmols un reputācija
Ir zināms nerakstīts likums: lielākā daļa tehnoloģiju uzņēmumu, kas cieš neveiksmi, to piedzīvo nevis tādēļ, ka produkts ir slikts, bet gan tāpēc, ka tie nesāk savlaicīgi to pārdot. Kad sākt pārdot savu produktu un kā to darīt?
5.NEDĒĻA: 15. un 16.aprīlī, ar TĀLI LAIZĀNU
⑨ Prezentēšanas prasmes un veidi, prezentācijas treniņš
Vai Jūs varat pastāstīt par savu biznesu 30 sekundēs? Ja Jūs esat jauna uzņēmuma vadītājs, Jums tas būs jāiemācās, tāpat kā vēl vairāki citi noderīgi biznesa prezentācijas veidi. Ir virkne ieteikumu, kā veidot un uzlabot savu prezentāciju, tomēr vislabākais treniņš ir tās praktizēšana.
⑩ Sociālā uzņēmējdarbība, kontaktēšanās tīkli, turpmākās iespējas
[NOSLĒGUMS] – ANDERS PAALZOW
Uzņēmējdarbība un sabiedrība, sociāli atbildīga uzņēmējdarbība. Sākums, atkārtots sākums, atkārtots sākums, ..., izaugsme. “Kontaktēšanās ir tas, kas padara mūs par sabiedrību” teicis Bils Otersons, pirmais CONNECT Sandjēgo direktors. Varbūt būsiet dzirdējuši arī šādu atziņu: “Jums nav jāzin viss, Jums vienkārši ir jāpazīst cilvēki, kuri zin to, ko Jums nepieciešams zināt.”
Lektori
(1. un 5. nedēļa) TĀLIS LAIZĀNS
(2. nedēļa) EGONS LIEPIŅŠ
(3. nedēļa) ALAN BARRELL, entrepreneur in residence, University of Cambridge (U.K.)
(4. nedēļa) MATĪSS NEIMANIS
Īpašie viesi
(1. nedēļa) FIONN DOBBIN – iedvesma un sociālā uzņēmējdarbība
(2. nedēļa) ILGA ROBEŽNIECE – dokumentu pārvaldība
(3. nedēļa) Jan Storgårds, IT uzņēmējs (Kembridža, Lielbritānija & Somija)
(4. nedēļa) ALEXANDER EFREMOV, vietējais uzņēmējs, SIA Redius (Rēzekne) – vadība
(5. nedēļa) ANDERS PAALZOW, SSE Riga