30-05-2011
26.maijā plkst. 16.00 notika sabiedriskā apspriešanas sapulce detālplānojuma “Tūrisma un aktīvās atpūtas infrastruktūras izveide Jauno Stropu mikrorajonā“ 1.redakcijai. Sapulcē piedalījās Pilsētplānošanas un būvniecības departamenta, projektētāju, mediju, valsts institūciju, sporta pārvaldes pārstāvji. Tika prezentēti detālplānojuma risinājumi un apspriesti ar sportistiem tehniskā projekta (tiek izstrādāts paralēli detālplānojumam) konkrētie risinājumi.
Detālplānojums paredz izveidot Jauno Stropu mikrorajonā gājēju/veloceliņu/slēpošanas trasi ar apgaismojumu aktīvās atpūtas, tūrisma un sporta attīstībai.
Projekts tiek izstrādāts, lai nodrošinātu iespēju trenēties jaunajiem Daugavpils biatlonistiem, slēpotājiem, triatlonistiem, orientieristiem un citu sporta sekciju audzēkņiem. Treniņiem paredzētai trasei ir jāatbilst starptautisko sporta federāciju normatīvām prasībām, ko iespējams realizēt tikai atbilstošā reljefā. Tādēļ trases teritorijā iekļauts sporta un atpūtas bāzei Dzintariņš teritorijai blakus mežā esošais Zilais kalns (visaugstākais Daugavpils pilsētas kalns +138,6 m). Trase plānota pa esošām Vaiņodes, Loģistikas, Priedaines, Baldones, Bernātu ielu teritorijām, kā arī pa mežā esošajiem meža ceļiem, meža klajumiem un demontētām siltumtrases un komunikāciju teritorijām. Trases kopējais garums ~ 6,4 km.
Trase plānota meža teritorijā 4m platumā kā asfaltēts gājēju/veloceliņš ar apmalēm 1,5 m platumā uz katru pusi ar zāģu skaidu segumu, bet ielu teritorijā -3 m platumā. Pavasarī un vasarā gājēju/veloceliņš izmantojams pastaigām, nūjošanai, speciāli izdalītā velotransporta josla – velobraucējiem, nodarbībām ar skrituļslēpēm un skrituļslidām, bet apmales - skriešanas treniņiem, orientēšanās nodarbībām. Ziemas periodā veloceliņš var tikt izmantots kā slēpošanas trase slēpošanai slidsolī, bet apmales – kā josla slēpošanai klasiskajā solī. Visā trasē ir paredzēts apgaismojums, lai to varētu izmantot arī tumšajā diennakts laikā. Pie trases paredzētas atpūtas vietas ar soliņiem, atkritumu urnām un velosipēdu statīviem. Apgaismojums trasē ielu teritorijā plānots no pilsētas ielu apgaismojuma, bet trasē meža teritorijā un Zilajā kalnā tas tiks regulēts no Dzintariņa teritorijas.
Tiem pilsētas iedzīvotājiem un citiem interesentiem, kam nav pieejams trases izmantošanai atbilstošs inventārs, to būs iespējams iznomāt sporta un atpūtas bāzē Dzintariņš. Līdz ar to te plānots trases sākumpunkts, kur tiks attīstīta aktīvās atpūtas un tūrisma infrastruktūra ar inventāra nomas punktu, automašīnu stāvvietu un atpūtas laukumu un iespējamiem citiem pakalpojumiem. Projekts paredz esošās ēkas – bijušā kluba- renovāciju un pārbūvi par inventāra nomas punktu un personāla telpām; kā arī jaunas iebrauktuves izbūvi Dzintariņa teritorijā no Turaidas ielas un sporta bāzes teritorijas nožogošanu. Ja ir savs inventārs, tad automašīnu varēs atstāt arī pie stāvvietā Zilā kalna pakājē.
Tehniskajā projektā paredzēta iespēja būvniecību sadalīt vairākās kārtās atbilstoši finansu līdzekļu piesaistei.
Katrs interesents var iepazīties ar trases risinājumiem www.daugavpils.lv/publiskā/sabiedriskā apspriešana vai Daugavpils pilsētas domes Pilsētplānošanas un būvniecības departamentā Raiņa ielā 28, Daugavpilī, Daugavpils pilsētas domes informācijas centrā K.Valdemāra ielā 1, Daugavpilī, darba dienās no pulksten 9 līdz 12 un no 13 līdz 16 līdz 7.jūnijam 2011. gadam. Tepat var iesniegt atsauksmes un viedokļus par piedāvāto detālplānojuma 1. redakciju.
Ziņu sagatavoja: I.Ruskule, Pilsētplānošanas un būvniecības departamenta, Pilsētplānošanas nodaļas vadītāja, tālr. - 65407784