27-11-2012
Ar 2012. gada 1.oktobri ir uzsākts Nodokļu atbalsta pasākums, atbilstoši likumā “Nodokļu atbalsta pasākuma likums” (turpmāk – Likums) un Ministru kabineta 28.08.2012. noteikumos Nr.600 "Nodokļu atbalsta pasākuma īstenošanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi ) noteiktajam.
Nodokļu atbalsta pasākumu attiecībā uz nekustamā īpašuma nodokli un ar to saistītajiem maksājumiem par Daugavpils pilsētas administratīvajā teritorijā esošajiem nekustamajiem īpašumiem administrē Daugavpils pilsētas domes Finanšu nodaļa, saskaņā ar pašvaldības 2012.gada 27.septembra saistošajiem noteikumiem Nr.18 „Par nodokļu atbalsta pasākuma piemērošanu nekustamā īpašuma nodoklim”
Nodokļu atbalsta pasākums (turpmāk – NAP) ir vienu reizi veicams pasākums nokavējuma naudas un 90 procentu soda naudas dzēšanai tiem nodokļu maksātājiem, kuri līdz noteiktam datumam samaksā nodokļu atbalsta pasākuma pamatparādu un ar to saistīto soda naudu 10 procentu apmērā.
NAP pamatparāds ir nodokļa pamatparāds, kas noteikts pēc stāvokļa 2011.gada 1.septembrī un nav samaksāts Daugavpils pilsētas pašvaldības budžetā līdz nodokļu atbalsta pasākuma uzsākšanas dienai, t.i. 2012.gada 1.oktobrim.
Pieteikšanās NAP atvēlēti trīs mēneši - no 2012.gada 1.oktobra līdz 2012.gada 31.decembrim.
NAP var piedalīties nodokļa maksātāji par Daugavpils pilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, kuriem ir nekustamā īpašuma nodokļa parāds, kuru samaksas termiņš ir iestājies līdz 2011.gada 1.septembrim un līdz 2012.gada 1.oktobrim nav samaksāts:
NAP nav tiesības piedalīties tādiem nodokļu maksātājiem, kuriem tiesa ir pieņēmusi lēmumu par maksātnespējas procesa pasludināšanu.
Nodokļa maksātājiem, kuri piedalās NAP, ir tiesības lūgt NAP maksājuma samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršanu.
Pieteikšanās NAP paredzēta šāda secība (saskaņā ar MK noteikumos noteikto kārtību):
1. Nodokļu maksātājs (juridiska vai fiziska persona) aizpilda un iesniedz nodokļu administrācijā – Daugavpils pilsētas domes Finanšu nodaļā (turpmāk – FN) pieteikuma veidlapu "Pieprasījums informācijai par nodokļa atbalsta pasākuma maksājumiem" ( MK noteikumu 1.pielikums),
2. Nodokļu administrācija, pēc informācijas pieprasījuma saņemšanas nosūta nodokļa maksātājam aizpildītu veidlapu "Iesniegums par piedalīšanos nodokļu atbalsta pasākumā" (MK noteikumu 2.pielikums) kurā norāda NAP pamatparādu (arī nokavējuma naudu un soda naudu) pēc stāvokļa uz 2011.gada 1.septembri, kas nav samaksāts uz nodokļu atbalsta pasākuma uzsākšanas brīdi, tātad uz 2012.gada 1.oktobri. Nodokļu maksātājs salīdzina šo informāciju ar saviem grāmatvedības ierakstiem, lai pārliecinātos, ka FN sniegtā informācija sakrīt ar viņa datiem. Ja nodokļu maksātājs šai informācijai piekrīt un nolemj piedalīties NAP, viņš veidlapā atzīmē, ka vēlas NAP nekustamā īpašuma nodoklim, parakstās un iesniedz iesniegumu FN.
(Līdz ar to, veidlapu "Iesniegums par piedalīšanos nodokļu atbalsta pasākumā" aizpilda abas iesaistītās puses – vispirms nodokļu administrācija, tad nodokļa maksātājs).
3. Nodokļu administrācija, pamatojoties uz saņemto iesniegumu "Iesniegums par piedalīšanos nodokļu atbalsta pasākumā", izvērtē informāciju par nodokļu maksātāja dalību atbalsta pasākumā un 30 dienu laikā no dienas, kad saņemts iesniegums, pieņem lēmumu par NAP piemērošanu vai atteikumu.
Nodokļa administrācija, vienojoties ar nodokļa maksātāju, nosaka nodokļa parāda samaksas termiņu, maksājumu grafiku un regulāri maksājamo summu, ņemot vērā šādus likumā paredzētos nosacījumus:
Ikmēneša maksājuma summa būs atkarīga no pamatparāda summas.
Pēc NAP maksājumu samaksas pilnā apmērā nodokļu administrācija pieņem lēmumu par nokavējuma naudas un 90% soda naudas dzēšanu.
Ja nodokļu maksātājs nepildīs nodokļu atbalsta pasākuma lēmuma ietvaros uzņemtās saistības un noteikto kārtību, nodokļu administrācijai ir tiesības pēc trešā kavētā maksājuma atcelt lēmumu par nodokļu atbalsta pasākuma piemērošanu un uzsākt piedziņas darbības vispārējā kārtībā, kas noteikta likumā "Par nodokļiem un nodevām". Tātad, ja maksājumu grafiks netiek ievērots, pēc trešā maksājuma kavējuma nodokļu atbalsta pasākuma ietvaros noteiktais termiņa pagarinājums zaudē spēku un pamatparāda atlikumam ir aprēķināma nokavējuma nauda pilnā apmērā (0,05% dienā) no parāda rašanās brīža.
Piedalīšanās NAP neatbrīvo nodokļa maksātāju no pienākuma savlaicīgi, atbilstoši likuma “Par nekustamā īpašuma nodokli” 6.panta trešajā daļā noteiktajam, veikt kārtējos nodokļa maksājumus.
Daugavpils pilsētas domes Finanšu nodaļa aicina nekustamā īpašuma nodokļa maksātājus laikus iesniegt iesniegumu par piedalīšanos NAP.
Lai piedalītos NAP nepieciešami dokumenti:
Iesniegums jāiesniedz Daugavpils pilsētas domes Finanšu nodaļā:
K.Valdemāra ielā 1, Daugavpils, LV-5401.
Kontakttālruņi jautājumu gadījumā: 65404351, 65404336, 65404390, 65404386,.
NAP maksājumu pieprasīšanai nepieciešamās veidlapas:
Veidlapa “Informācijas pieprasījums par nodokļu atbalsta pasākuma maksājumiem” http://old.daugavpils.lv/lv/62
Veidlapa “Iesniegums par piedalīšanos nodokļu atbalsta pasākumā” http://old.daugavpils.lv/lv/62
Normatīvie akti, kas reglamentē Nodokļu atbalsta pasākumu:
Nodokļu atbalsta pasākuma likums http://www.likumi.lv/doc.php?id=250690
MK 28.08.2012. not. Nr.600 "Nodokļu atbalsta pasākuma īstenošanas kārtība" http://www.likumi.lv/doc.php?id=251370
Administratīvā procesa likums http://www.likumi.lv/doc.php?id=55567
Likums „Par nodokļiem un nodevām” http://www.likumi.lv/doc.php?id=33946
MK 18.04.2000. not. Nr.149 "Kārtība, kādā kārtējie nodokļu maksājumi un nokavētie nodokļu maksājumi tiek ieskaitīti budžetā" http://www.likumi.lv/doc.php?id=5027
Daugavpils pilsētas domes Finanšu nodaļa, saskaņā ar pašvaldības 2012.gada 27.septembra saistošajiem noteikumiem Nr.18 „Par nodokļu atbalsta pasākuma piemērošanu nekustamā īpašuma nodoklim” http://old.daugavpils.lv/lv/126
Sagatavoja:
Daugavpils pilsētas domes Finanšu nodaļas
vadītājas vietniece nodokļu jautājumos I.Funte