30-11-2016
29. novembrī Latviešu kultūras centra Baltajā zālē notika Daugavpils tūrisma nozares uzņēmumu pārstāvju tikšanās. Pasākuma organizatori – Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Daugavpils pilsētas un novada domes. Tikšanās mērķi atspoguļoja tās nosaukums – „Daugavpils kā reģionālā tūrisma centra harmoniska attīstība”. Jāatzīmē, ka šajā nozarē strādājošajiem uzņēmumiem un pašvaldībām ir vienoti mērķi.
Jānorāda, ka Daugavpils pašvaldība pēdējo trīs gadu laikā ir aktivizējusi darbu šajā virzienā. Tas ietver gan pilsētas tūrisma infrastruktūras attīstību, gan jaunus objektus un masu pasākumus, kuri pulcē ne tikai vietējos iedzīvotājus, bet arī pilsētas viesus. Nozīmīga loma ir arī pirms gada izveidotajai Tūrisma attīstības aģentūrai.
Pilsētā ir plānots izveidot jaunus objektus. Cietokšņa teritorijā tiks izremontēta pulvera noliktavas ēka, kur ir plānots atvērt izcilā Latvijas keramiķa Pētera Martinsona pastāvīgu ekspozīciju. Ir arī iecere izveidot Motormuzeju.
Tomēr tūrisma nozarē nenovērtējama loma ir arī uzņēmējiem. Tieši bizness veido nozares pamatus. Starpsezona ir īstais laiks, lai domātu par nākotnes plāniem, uzlabotu komunikāciju starp uzņēmējiem un par tūrisma nozari atbildīgajiem pašvaldību pārstāvjiem.
Tikšanās laikā tika pārrunāti darba ar mērķauditorijām principi un pilsētas reklāmas intensifikācija Eiropas valstīs. Aktuāls ir arī jautājums par to, kā paildzināt tūristu uzturēšanās laiku pilsētā, kas ir jādara, lai Daugavpils viesi šeit justos ērti. Uzņēmēji norādīja, ka pašlaik nepietiek vien ar jaunu objektu un pasākumu veidošanu, ir ļoti svarīga tūrisma piedāvājuma emocionālā puse. Mūsdienu pasaulē ir pieaudzis pieprasījums pēc iespaidu gūšanas, tāpēc ir jādomā par to, kā pārsteigt pilsētas viesus, kā pārdot patīkamas atmiņas par atpūtas vietu un panākt to, ka tūristi vēlētos šeit atgriezties. Kā izrādījās, problemātisku jautājumu ir diezgan daudz. Šāda formāta tikšanās notiks arī turpmāk.