03-07-2015
Informācijas diena Sociālo lietu pārvaldē ir jau kļuvusi par tradicionālu pasākumu. Vadītāji un speciālisti ir gatavi ne tikai sniegt informāciju žurnālistiem, bet arī atbildēt uz jebkādiem jautājumiem.
Ikdienā pilsētnieki ierodas sociālajā dienestā ar visdažādākajiem jautājumiem. Vispirms parasti vēršas pie konsultantes Jūlijas Jefanovas. Saskaņā ar viņas teikto, visbiežāk viņai jautā par to, ar ko atšķiras trūcīgās un maznodrošinātās personas statuss.
Informāciju par galvenajiem atvieglojumiem un pakalpojumiem var iegūt, noskatoties video rullīti, kas pieejams pārvaldes mājas lapā un tieši koridorā, kamēr gaidāt rindā. Pēdējā laikā tika ieviestas atlaides, kas ir būtiskas daudziem pilsētniekiem. Tagad pensionāriem tiek apmaksāta 4 dienu uzturēšanās stacionārā. Ir ieviesta bezmaksas braukšana sabiedriskajā transportā no 70 gadiem. Noteikumi mainās diezgan bieži un operatīvu informāciju pilsētnieki saņem no masu informācijas līdzekļiem. Piemēram, ir stājušies spēkā kārtējie deputātu apstiprinātie noteikumi. Sākot ar 3. jūliju, daudzbērnu ģimenēm ir tiesības saņemt veselu virkni pabalstu neatkarīgi no mantiskā stāvokļa.
Tieši mantiskā stāvokļa novērtēšana visbiežāk izraisa klientu neapmierinātību. Kā tas bieži notiek, vieni nav apmierināti ar to, ka tiek pārbaudīts labklājības līmenis, savukārt citi ir sašutuši par to, ka pabalstus dažkārt saņem cilvēki, kas neoficiāli pelna diezgan labi un iegādājas jaunas mašīnas un dzīvokļus. Neviens neliegs cilvēkam pabalstu tādēļ, ka viņam dzīvoklī ir labas mēbeles, mūsdienīgs televizors un pieder automašīna. Svarīgāk ir noskaidrot, vai nav papildus ienākumu avotu.
Žurnālistiem bija diezgan daudz jautājumu. Piemēram, kāpēc trūcīgo personu skaits, kas 2012. gadā bija 6080 cilvēki, pagājušajā gadā saruka līdz 4490 personām? Ievērojama ekonomiskās situācijas uzlabošanās, šķiet, netika novērota.
Pēc Sociālo lietu pārvaldes vadības domām, situāciju ietekmēja tas, ka tika sakārtots darbs ar klientiem. Tika uzsvērts, ka finansējums sociālajai sfērai no pašvaldības puses nav samazinājies. Pagājušajā gadā šiem mērķiem piešķirti 3,4 miljoni eiro.
Viena no neatrisinātajām problēmām ir rindas, kurās cilvēki brīžiem stundām gaida sava jautājuma atrisināšanu. Pārvalde cenšas strādāt ar klientiem mikrorajonos. Labās ziņas ir tādas, ka jau augustā pensionāru dienas centrā Liepājas ielā 4 būs iespējams noformēt visas atlaides un saņemt pabalstus skaidrā naudā.