Izglītības un kultūras jautājumu komitejas sēdē prezentēja izstrādāto pilsētas un cietokšņa brendingu. Gadu gaitā Daugavpils ir lietojusi visdažādākos logo un pilsētas devīzes. Bet pašvaldības vadība ir pārliecināta, ka Daugavpilij sevi jāprezentē vienotā un interesantā stilā. Tāpēc speciālistiem tika veikts pasūtījums. Izstrādātais variants tika apspriests dažādās darba grupās un tagad piedāvāts deputātu vērtējumam. Brendingu nodos arī sabiedrības vērtējumam. Zemāk ir apskatāma jaunā Daugavpils brendinga prezentācija.
Izstrādātāji ir aģentūra NORRSKOG. Autori skatīja dažādus brendingu variantus, gan starptautiskus, gan Latvijā izmantotus. Bet Daugavpilij piedāvā atšķirīgu ideju. Tās pamatā ir pilsētas dažādība, pilsētai arī jāattīstās dažādos virzienos. Daugavpilī ir ļoti daudz būtisku lietu, kuras noteikti jāatspoguļo arī brendingā. Cilvēki, kultūra, ekonomika, izglītība, zinātne, daba, cietoksnis u.c.
Autori analizēja pilsētas vēsturi, šodienu, noteica katrai jomai savu krāsu, kas balstīta tieši uz Daugavpilij raksturīgām krāsām. Piemēram, gaiši zilā ir ezeri, tumši zilā Daugava, cietoksnis un rūpnīcas pelēkā, parki ir zaļā krāsa. Autoru ideja ir izdalīt katru jomu grafiskā veidā, katru savā krāsā un to visu savienot vienā veselumā. Rezultātā veidojas burts D. Arī tas var būt daudzveidīgs, mainot elementus vietām. Bet katru šī brendinga sastāvdaļu var lietot arī atsevišķi, atbilstoši noteiktai jomai- vai tā ir izglītība, vai cietoksnis, vai transports.
Prezentēta arī pilsētas jaunā devīze. Daugavpils ir daudzveidība. Bet arī šo devīzi var izmantot atbilstoši konkrētajam pasākumam, nozarei vai kādai akcijai. Piemēram, Daugavpils ir ģimene, Daugavpils ir zinātne, Daugavpils ir māksla, Daugavpils ir pilsēta, kur gribas atgriezties, Daugavpils ir tradīcijas.
Arī cietoksnim ir jauns brendings. Pētot Daugavpils cietokšņa vēsturi, autori nolēma iekļaut brendingā tās ēkas, ko cietoksnis ir zaudējis. Bet samazinātajā versijā ir attēloti Nikolaja vārti.
PREZENTĀCIJA
Daugavpils cietokšņa un pilsētas stila rokasgrāmatas